سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار "می‌خوانمت" از شنبه ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران برابر با دهم ماه مبارک رمضان تا ۲۶ فروردین مصادف با ۲۴ ماه صیام از ساعت ۱۷ تا یک بامداد در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود و آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه که با حضور تعدادی از وزیران دولت سیزدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرهنگی و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد، سخنرانی می‌کند.

در نمایشگاه امسال شاهد راه اندازی مرکز ترجمه قرآن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود و بخش‌هایی مانند نهضت نهج‌البلاغه خوانی، ستاره‌های زمین با موضوع جلسات خانگی قرآن، بخش آواها و نغمات قرآنی، برپایی نشست‌هایی با موضوع گفتمان‌سازی حکمرانی قرآنی، راه اندازی نمایشگاه‌های سیار در استان تهران، منظومه جشنواره‌های تبیین در استان‌ها، اختتامیه جشنواره شعر قرآنی و پرداختن به مفاهیم قرآنی به شکلی جذاب و در قالب های هنری و بازی از ویژگی‌های این نمایشگاه خواهد بود.

همچنین همایش شعر علوی، رونمایی از چند سند راهبردی، شهرک دهه هشتادی‌ها و مرکز بازی در بخش نوجوان، تقویت بخش مشاوره، برنامه‌ای با عنوان بانگ افطار، جشن فرشتگان، جایزه برای حجاب اولی‌ها، اجرای سنت‌های رمضانی اقوام ایرانی و معرفی ۳۰ کانون برتر فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است که علیرضا معاف رئیس نمایشگاه قرآن تعداد برنامه‌های درنظر گرفته شده را ۴۰۰ عنوان دانست.

بخش بین الملل نمایشگاه نیز دوشنبه ۱۴ فروردین با حضور سفیرانی از کشورهای اسلامی و میهمانان خارجی آغاز خواهد شد. برای حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور در نمایشگاه امسال تمهیداتی اندیشیده شده و نمایندگانی از برخی مجموعه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، هند، پاکستان، تونس، بوسنی، الجزایر، اندونزی، عمان، سریلانکا و نیجر قطعی شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان مهم‌ترین برنامه حوزه وزارت فرهنگ در سال ۱۴۰۲ یاد کرد و گفت: ما این نمایشگاه را به جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و دینی تبدیل کردیم که در مساحتی بیش از ۵۰ هزار متر مربع در مصلای تهران و بخشی از استان‌ها برگزار می‌شود و بعد از آن نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار خواهد شد.

گفتنی است ،قرار است همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن، ۳۰ نمایشگاه استانی و هفت نمایشگاه در خارج از کشور برگزار شود که در طول سال ادامه خواهد داشت تا محتوای برنامه‌های نمایشگاه قرآن تهران در سایر شهرها و خارج از کشور نیز قابل استفاده باشد.

کدخبر: 881115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟