روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا دیدار می‌کنند

به گزارش رکنا ، بر اساس اعلام این رسانه، رییس جمهور کره جنوبی قرار است ۲۶ آوریل به واشنگتن سفر کرده و با «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا دیدار و رایزنی داشته باشد.

در همین ارتباط، «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد: دیدار آینده رئیس‌ جمهور کره جنوبی از آمریکا به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط میان سئول- واشنگتن انجام می‌ شود.

سخنگوی کاخ سفید در این باره ادعا کرد: این دیدار بار دیگر حمایت تزلزل ناپذیر آمریکا از کره جنوبی را نشان می‌ دهد!

این دیدار در بحبوحه تنش آفرینی های آمریکا در شبه جزیره کرده به ویژه تداوم اقدامات خصمانه این کشور علیه کره جنوبی به انجام می رسد.

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که نایب رئیس معاونت رسانه‌ ای و تبلیغاتی حزب کارگر حاکم این کشور را برعهده دارد پیشتر به آمریکا هشدار داد که در صورت سرنگونی موشک‌ های آزمایشی کره، پیونگ‌یانگ این اقدام را اعلام جنگ می‌داند.

کیم یو جونگ همچنین به این موضوع اشاره کرد که کره شمالی قادر است موشک‌های بیشتری به اقیانوس آرام شلیک کند و تاکید کرده بود که «اقیانوس آرام جزو دارایی‌های آمریکا یا ژاپن نیست.»

آمریکا و متحدانش تاکنون هرگز موشک‌های بالستیک کره شمالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را منع کرده را سرنگون نکرده‌اند اما پس از زمانی که پیونگ‌یانگ اعلام کرده که موشک‌های بیشتری بر فراز ژاپن آزمایش خواهد کرد، مساله سرنگونی این موشک‌ها توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

تحلیلگران گفته‌اند که اگر کره شمالی به تهدیدهای خود درباره تبدیل کردن اقیانوس آرام به «محدوده آتش» این کشور جامه عمل بپوشاند، پیونگ‌یانگ قادر به پیشرفت در حوزه فناوری خواهد شد و در عین حال اراده و عزم نظامی خود را نیز دیکته می‌کند.

منبع : مهر

کدخبر: 875658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟