نهادهای امنیتی برای بازگشت آرامش به جامعه باید زودتر اقدام کنند

حسین امامی‌راد با اشاره به تداوم مسمومیت های برخی از دانش آموزان کشور، گفت: موج مسمومیت تکراری دانش‌آموزان عزیز ما در برخی محله‌های تهران و نیز در قم اردبیل و… که دیده شده که باید از طرف مسئولین جدی گرفته شده و پیگیری شود.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های مسمومیت‌های اخیر، افزود: موضوع با دستور رئیس جمهور و دادن مأموریت ویژه به وزیر کشور و تشکیل تیم‌های بررسی، در حال پی‌گیری است؛ این پی‌گیری‌ها از طریق دولت و مجلس و نهادهای امنیتی در حال انجام است تا موضوع بدرستی ریشه‌یابی شود تا بتوان از آن جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: روز سه‌شنبه گذشته هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات وزرای اطلاعات، آموزش‌وپرورش و نیز بهداشت و درمان را برای توضیحات به کمیسیون دعوت کردیم که البته از طرف وزیر اطلاعات نمایندگانی آمدند.

نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس با تأکید بر غیر طبیعی بودن این مسمومیت‌ها اظهار داشت: این موضوع مسمومیت‌ها غیر طبیعی و بودار است. باید آن‌را در ادامه همان تحرکات و اغتشاشات چند ماه اخیر و در چارچوب جنگ ترکیبی دشمن دانست.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان، ادامه داد: دشمنان با کمک عوامل داخلی خود علی‌رغم گذاشتن هزینه‌هایی بر روی دست نظام و پس از آنکه با اغتشاش‌ها به هدف ضربه زدن نهایی به نظام، نرسیدند، دست به اقدامات اخیر در مسمومیت‌های نگران کننده زدند.

در اغتشاش‌ها به مدارس و احساسات دانش آموزان و نوجوانان نفوذ شد

امامی راد تأکید کرد: این اتفاقات که در ادامه اغتشاشات شکل گرفته مهم است، اما نباید التهاب در جامعه را دامن زد. هر چند بخشی از شایعات طبیعی است اما دامن زدن به شایعات از ترفندهای دشمنان است و موجب ملتهب شدن فضای جامعه می‌شود و باید از آن جلوگیری کرد.

امامی راد در ادامه گفت: در اغتشاش‌ها به مدارس و احساسات دانش آموزان و نوجوانان نفوذ شد و با استفاده از عوامل خود فروخته از آنها استفاده ابزاری کردند. اکنون نیز بعد از اغتشاشات دست به این اقدامات اخیر در ایجاد مسمومیت‌های نگران کننده زدند، ولی در نهایت آن دوگانگی رفتاری و افکاری دشمنان ما و افرادی که تحت تأثیر آنها بودند، بیشتر مشخص شده است.

وی با اشاره به پیچیده بودن ابعاد این ماجرا تصریح کرد: هنوز ابعاد این ماجرا به طور کامل مشخص نشده است. لازم است برای بازگشت آرامش به جامعه نهادهای امنیتی زودتر اقدام کنند چون قشر قابل توجهی از اولیا، دانش آموزان و معلمین درگیر این موضوع هستند، به همین دلیل انتظاری که مردم برای برخورد داشتند هنوز محقق نشده است.

منبع : مهر

کدخبر: 874816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟