مجلس مقلد دولت نیست / موارد فراوانی داریم که دولت پیشنهاد گرانی داده است

علیرضا سلیمی افزود: در اصل ۵۸ قانون اساسی مجلس و دولت مستقل هستند، بنا نیست هرچه دولت گفت مجلس بله قربان‌گو باشد، مجلس امروز در عین استقلال با دولت همکاری دارد و باید به مصوبات مجلس احترام گذاشت؛ اینکه برخی با ادبیات ناشایست درباره مجلس، دولت یا قوه قضائیه صحبت می‌کنند، با قانون اساسی آشنا نیستند و باید ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی را یک بار مطالعه کنند.

نماینده مردم‌ محلات ودلیجان در مجلس تصریح کرد: براساس قانون اساسی روشن است و براساس آن‌ها دولت باید بودجه را تدوین و به مجلس برای تصویب ارائه کند، در اصل ۵۲ قانون اساسی عین کلمه «تغییر» براساس مراتب مقرر در قانون آمده است.

سلیمی با بیان اینکه قرار نیست دولت به مجلس دیکته کند و مجلس نیز آن را بنویسد، زیرا مجلس نمایشی نیست و واقعی است، افزود: طرح این موضوعات پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی کشور است؛ ما نیز موارد فراوانی داریم که دولت پیشنهاد گرانی آن را در لایحه داده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس تعدادی از گرانی‌ها ی عجیب و غریب موجود در لایحه دولت را حذف کرده؛ آیا اینکه مجلس اجازه گرانی و سخت‌تر شدن زندگی مردم را نداده، گناه کرده است؟

منبع : تابناک

 

کدخبر: 873683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟