سیاست قوه قضائیه بررسی میدانی مشکلات مردم است

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، ناصر سراج  روز گذشته (دوشنبه هشتم اسفند ) در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه حضور ریاست، معاونین و شورای قضائی در تمامی استان‌های کشور است تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مشکلات در جلسات شورای قضائی مطرح و برای برطرف کردن آنها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: برخی از این مشکلات در شهرستان‌ها و استان‌های کشور بررسی و برخی دیگر هم برای پیگیری به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

وی در خصوص برخی مشکلات در دادگستری شهرستان بویژه ساختمان دستگاه قضائی زرندیه گفت: در خصوص ساختمان‌های دادگستری و دادسرای شهرستان زرندیه در جلسه شورای قضائی تصمیم گیری خواهد شد.

معاون سیاسی قوه قضائیه در بدو ورود به شهرستان زرندیه به گلزار شهدای شهر مامونیه رفت و با اهدای گل از  مقام شامخ شهدا تجلیل کرد.

احداث اداره تعزیرات حکومتی، ساختمان جدید دادگستری و طرح توسعه اداره پزشک قانونی شهرستان زرندیه و احداث دادگاه بخش خرقان شهرستان زرندیه از خواسته‌های حوزه قضایی شهرستان زرندیه بود که فرماندار و رئیس دادگستری زرندیه بر آن تاکید کردند.

دشمنان با انقلابی که پسوند اسلامی دارد مشکل دارند

همچنین ناصر سراج روز گذشته ( دوشنبه ) در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه گفت: دشمنی دشمنان با انقلابی است که پسوند اسلامی دارد و از هر ابزاری برای ضربه زدن به این نظام استفاده می کنند اما همواره با شکست مواجه می‌شوند.

معاون سیاسی قوه قضاییه  با تاکید بر بررسی میدانی مشکلات به عنوان رویکرد قوه قضائیه اظهار کرد: بسیاری از مشکلات را می‌توان در سطح شهرستان یا استان با همدلی و هم‌افزایی برطرف کرد اما برخی مشکلات که نیازمند تصمیم گیری در سطح کلان کشور است در سفرهای استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به کمبود نیرو در دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود: ایجاد سازوکاری به منظور برطرف کردن کمبود نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد تا بتوان فشاری که بر روی دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های اجرایی به لحاظ کمبود نیرو وجود دارد را برطرف کرد.

معاون سیاسی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: دشمنان نظام با راه‌اندازی اغتشاشات اخیر به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بودند که با شکست مواجه شدند و امروز با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی هستند که این توطئه هم محکوم به شکست است.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که نظام اسلامی در اوج اقتدار است. موضع نظام اسلامی در قبال فریب خوردگان، از منظر رافت اسلامی است اما با برهم زنندگان نظم عمومی و اغتشاشگران برابر قانون رفتار خواهد شد.

سراج افزود: تا زمانی که انقلاب با پسوند اسلام همراه است دشمنان علیه نظام توطئه‌افکنی خواهند کرد و باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار باشیم و با تبعیت از ولی فقیه اجازه ندهیم ترفندهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی عملیاتی شود.

ملت ایران با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی پای نظام ایستاده‌اند

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: ملت ایران با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی پای نظام ایستاده‌اند و حضور ملت در صحنه مسئولیت مسئولان را مضاعف کرده است و باید شبانه روز و با روحیه جهادی در خدمت مردم بود تا مدیون خون شهدا نباشیم.

معاون سیاسی قوه قضائیه به ظرفیت‌های بالای زرندیه در صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: با همدلی و تعامل بین بخشی می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و در جهت حل مشکلات مردم قدم برداشت.

وی وظیفه دستگاه قضائی را احقاق حق و ابطال باطل دانست و گفت: ایجاد اشتغال در کشور از مسیر تولید که مورد حمایت قوه قضائیه است مهمترین راهکار برای حل بخش مهمی از مشکلات مردم و کشور است.

۲۱ اداره و سازمان متولی پیگیری آلودگی هوا هستند

وی با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و درگیر بودن آن با معضل آلودگی هوا گفت: منشاء بسیاری از معضلاتی که سلامت مردم را تهدید می‌کند شاید آلودگی و ناسالم بودن هوا باشد. ۲۱ اداره و سازمان متولی پیگیری آلودگی هوا هستند و اگر به وظایف خود عمل کنند این معضل به ویژه آلایندگی صنایع و خودروهای سنگین برطرف خواهد شد.

کدخبر: 873493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟