شرکت‌ها و بانک‌ها مکلف به واریز۶۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود شدند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( دوشنبه ) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بند د تبصره ۹ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند د تبصره ۹؛ شرکت ها، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ‌شصت درصد (۶۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج ‌درصد (۲۵%)، به حساب صندوق ‌شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.

در صورت واریز نشدن وجوه مربوطه در موعد مقرر توسط هر یک از شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته دولت به خزانه داری کل کشور، به خزانه داری اجازه داده می شود رأساً مبلغ مربوطه را از حساب آنها نزد خزانه برداشت کرده و آن را به حساب صندوق مذکور موضوع این بند واریز کند. این مبالغ برای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و جهاد دانشگاهی مازاد بر درآمد اختصاصی پیش بینی شده آنها در این قانون محسوب می شود. کاهش اعتبارات هزینه امور پژوهشی شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ممنوع است و هر ساله به میزان رشد اعتبارات این دستگاه ها افزایش می یابد.

 مجوز مجلس به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برای اخذ تسهیلات تا سقف درآمد اختصاصی خود

 همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی اجازه دادند تا سقف درآمد اختصاصی خود در سال ۱۴۰۱ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها در سال آینده اقدام کنند.

نمایندگان مجبس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، بندهای الف و ب تبصره ۹ لایحه را به شرح زیر به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف تبصره ۹؛ به دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری دولتی اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۱ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

بر اساس بند ب تبصره ۹؛ ‌صددرصد (۱۰۰%) وجوه اداره ‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۱ به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود.

 تعرفه گاز مصرفی ‌تأسیسات گردشگری مشابه تعرفه خدمات محاسبه خواهد شد

با تصویب مجلس، تعرفه گاز مصرفی ‌تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها در سال آینده مشابه تعرفه خدمات محاسبه می شود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بند (ز) تبصره ۹ لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، تعرفه گاز مصرفی ‌تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها مشابه تعرفه خدمات می باشد و تعرفه برق موارد موضوع این بند در مناطقی که فاقد گاز می باشند برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع زدایی صنعت برق درنظر گرفته می شود.

 

کدخبر: 873186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟