از رسیدگی به مشکلات روزنامه «آلیک» تا دختران آفتاب و افزایش حقوق نیروهای وزارت ارشاد

 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در آخرین روز بهمن ماه ۱۴۰۱ میزبان هفدهمین دولتمرد دولت سیزدهم بود تا به پرسش‌ها و دغدغه‌های شهروندان برخط پاسخ گوید.

نخستین تماسی که « محمدمهدی اسماعیلی » به آن پاسخ گفت، شهروندی از اصفهان بود که کتابخانه‌اش کمبود منابع اعتباری داشت که وزیر قول تأمین بخشی از آن را داد. تماس دیگری با همین مضمون از قم بود؛ کتابخانه این شهرباید تاکنون افتتاح می‌شد که نشده بود، وزیر برای گشایش آن قول جدی داد و تصریح کرد که این کتابخانه روز تاسیس نهاد کتابخانه افتتاح خواهد شد.

تماس دوم سردبیر روزنامه «آلیک» بود، تنها روزنامه ارمنی ایران با ۹۴ سال سابقه که حالا نگهداری آن هزینه‌هایی دارد که گردانندگان آن از عهده‌اش برنمی‌آیند. وزیر وعده داد که در همین ماه جاری برای بازدید از روزنامه خواهد آمد و برای تخصیص کاغذ شرایط خاصی را در نظر می‌گیرد و چون ارامنه برای دولت و وزارت ارشاد عزیز هستند منابع مالی هم تا حد توان تخصیص خواهد یافت.

تماس دیگر از کرمان بود و بانویی گروهی با عنوان دختران آفتاب داشت که در زمینه حجاب و عفاف جهاد تبیین در پیش گرفته بود و نیازمند حمایت‌های بیشتر بود. وزیر قول پیگیری از سازمان اوقاف برای تأمین مکانی مناسب برای جلسات آن‌ها را داد و تصریح کرد اگر گروه آن‌ها به صورت قانونی ثبت شده باشد، مبلغ نقدی هم به آنها کمک خواهد شد.

شهروند دیگری از قم و با دغدغه حجاب و عفاف و شرایط این روزها تماس گرفت و وزیر تصریح کرد رئیس‌جمهور به این موضوع وقت اختصاص داده، وزارت کشور متولی اصلی این موضوع است و وزارت ارشاد به موضوعات فرهنگی آن می‌پردازد. با این همه اما مسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است، ما با تهاجم فرهنگی سی‌ساله روبرو هستیم و دشمن رویِ نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.

اسماعیلی موضوع حجاب را فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید کار فرهنگی در سینما، مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماعات و ... انجام دهیم، مانند رویکرد دولت در جشنواره فجر. در جشنواره فجرهای پیشین خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرُج موجود در آن نگران و ناراحت بودند، امسال اما بخش مهمی از آسیب‌ها را رفع کردیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه جامعه ایران جامعه عفیفی است، گفت: شاید حتی آنهایی که پوشش خوبی ندارند، اعتقادات محکم‌تری از ما داشته باشند. دولت در شوراها در حال جمع بندی طرح‌هاست، نباید انتظار یک تغییر آنی و فوری در امور فرهنگی داشت اما در تلاش هستیم.

هموطنی با دغدغه ایران و اسلام تماس گرفت و به وزیر گفت که در این زمینه طرح‌هایی دارد و البته با مشکلاتی هم همراه است. وزیر وعده داد که تمام تلاشش را خواهد کرد که تا مشکلات او را که بسیاری خارج از حیطه مجموعه وزارت هم بود، پیگیری کند.

شهروند دیگری از اصفهان به وزیر ارشاد پیشنهاد داد که در این کلانشهر به فکر احداث مجموعه‌ تئاتری باشد، وزیر هم قول داد این موضوع را پیگیری کرده و به‌رغم همه کمبود منابع آن را در دستور کار قرار دهد.

همسان سازی حقوق‌ها و دریافتی‌ها، استخدام و تغییر وضعیت استخدام هم از دیگر موضوعات تماس‌های مردمی بود. وزیر از افزایش حقوق و دریافتی‌های نیروهای زیر مجموعه وزارت ارشاد خبر داد و از تامین ۵۰ درصد امور رفاهی سخن گفت.

منبع:ایرنا

کدخبر: 871439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟