وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی جلوگیری کند/ تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه نمی‌کنند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی جلوگیری کند، افزود: وزارت صمت می‌تواند با استفاده از سامانه‌ها میزان تولید، نحوه، محل و قیمت عرضه لوازم خانگی را رصد کند تا در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد کند.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و فقط آن‌ها را در انبار نگهداری می‌کنند، برخورد کند. این روش موجب می‌شود، بخشی از مشکلات کنونی رفع شود.

 نماینده مردم سنقر در مجلس گفت : یکی دیگر از راهکارها برای افزایش توان خرید مردم، تامین تسهیلات است؛ به این معنا که بانک‌ها اقدامات لازم برای ارائه این تسهیلات به منظور خرید لوازم خانگی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید لوزام خانگی مانند فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و... بر اساس نرخ ارز برای تولیدکنندگان تامین می‌شود؛ اما باید توجه کرد که هزینه انرژی و دستمزد کارگران ریالی است؛ بنابراین، نباید قیمت تمام شده لوازم خانگی را کامل براساس نرخ ارز محاسبه کرد.

 

کدخبر: 870721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟