ایران و چین توافق کردند روابط راهبردی خود را توسعه دهند

به گزارش رکنا : آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر به چین، با حضور در مسجد تاریخی «دونگ سی» پکن با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران و مسلمانان این شهر، از سابقه بیش از هزار ساله اسلام در چین گفت و افزود: ۲ هزار سال پیش هم جاده ابریشم دو تمدن بزرگ ایران و چین را به یکدیگر مرتبط کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط ایران و چین پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رو به گسترش بوده است، اظهار داشت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

دکتر رئیسی در ادامه با راهبردی توصیف کردن روابط ایران و چین از توافق دو کشور برای توسعه این روابط خبر داد.

آیت‌الله رئیسی استقلال‌خواهی ایران را دلیل دشمنی‌های آمریکا و نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با وجود همه دشمنی‌های آمریکا امروز انقلاب اسلامی ایران توانسته است، قوی‌تر از قبل به حرکت خود در مسیر پیشرفت و توسعه ادامه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام سلطه در تمام توطئه‌های خود علیه ملت ایران شکست خورده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مردم منطقه امنیت‌ساز بوده، اما آمریکا دنبال این بوده که با راه‌انداختن گروه‌های تکفیری در منطقه ناامنی ایجاد کند.

رئیس جمهور در ادامه به اهانت به مقدسات دینی در کشورهای اروپایی اشاره و خاطرنشان کرد: غربی‌ها به نام آزادی بیان به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان اهانت می‌کنند که این اهانت به همه انسانیت و اقدامی بر علیه آزادی بیان است، اما یقین داریم که این توطئه‌ها و فتنه‌ها ره به جایی نخواهد برد و وضعیت عالم با امید به اصلاح امور به طرف پاکی و نیکی حرکت خواهد کرد و سلطه‌گران و آمریکایی‌ها و نظام سلطه در آینده جهان جایگاهی نخواهد داشت.

منبع : پایگاه اطلارسانی ریاست جمهوری

کدخبر: 870044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟