آخرین وضعیت لایحه ساماندهی تجمعات از زبان معاون حقوقی رئیسی

به گزارش رکنا ، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه به نهایی شدن لایحه ساماندهی تجمعات گفت: این لایحه در هیات وزیران به تصویب رسیده است ولی در عین حال مصوب کردیم که اگر وزارت کشور نظری دارد، اعلام کند. وزارت کشور هم چند نظر اعلام کرد و آن را هم ان‌شاءالله اعمال می‌کنیم و به مجلس ارسال خواهیم کرد.

وی در خصوص احتمال موافقت یا مخالفت از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان اختیارات خاص خود را دارد، ابتدا لایحه به مجلس می‌رود و ممکن است مجلس هم نظراتی داشته باشد و تغییراتی ایجاد کند؛ چون مجلس هم در این رابطه طرح دارد و طرحی را طی یکسال گذشته بررسی کرده و در مراحل رسیدگی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: یک طرح آماده مجلس دارد و یک لایحه دولت که این‌ها یک تفاوت‌های مختصری هم باهم دارند، ما در مجلس با برخی از موثرین مجلس در این زمینه گفت‌وگوهایی هم انجام دادیم و ان‌شاءالله لایحه به مجلس برود تلاش می‌کنیم با آن طرح ادغام شود و بهترین نظری که بین مجلس و دولت وجود دارد استخراج و مصوب شده و به شورای نگهبان برود.

دهقان تاکید کرد: این لایحه اکنون در دولت تعیین تکلیف و مصوب شده است، فقط منتظر یک اعلام نظر از وزارت کشور بودیم که آن هم اعلام کردند.

 

 

 

 

کدخبر: 870017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟