قبلا مجلس اختیاراتی را می‌گرفت اما امروز می‌دهد

غلامرضا نوری قزلجه افزود : گاهی این اتفاق در نظام پارلمانی صورت می‌گیرد، اما در نظام ریاستی باید قوه مقننه در مقابل قوه مجریه باشد و از حقوق مردم جامعه دفاع و پیگیری کند. در نظام ریاستی، این مقابل هم بودن جریان را تکمیل کرده و به سمت توسعه می‌برد.

  نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در راستای طرح مولدسازی و نادیده گرفته شدن نمایندگان مجلس اظهار داشت: در قانون اساسی مجلس خیلی قوی شکل گرفت و در اوایل انقلاب هم شاهد مجالس قوی نیز بودیم، اما به مرور آن جایگاهی که برای مجلس در قانون اساسی تعریف شده است کاسته شد. در قبل بخشی را «می‌‌گرفتند»، اما در دور جدید «می‌دهند»؛ حمایت‌هایی که مجلس در حوزه‌های مختلف با واگذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم خود در خصوص اختیارات قانون‌گذاری و نظارتی به بعضی شوراها می‌دهد، این دیگر دادن اختیار است و جایگاه و اثرگذاری مجلس را کم می کند.

نوری  افزود : یکی از این‌ها شورای سران قواست که به دلیل شرایط خاص و اضطراری در کشور تشکیل شده است، اما امروز تبدیل به رویه شده و به موارد عادی ورود پیدا کرده است. مولدسازی اموال یعنی بخشی از اموال دولت را بفروشند و تبدیل به سرمایه‌ای شود که به تولید کشور کمک کند و برای این‌ها ساختار و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که این سیاست‌ها کاملا درست و دقیق است.

منبع : جماران

 

کدخبر: 869788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟