عزم دولت بازگشت سرمایه اجتماعی به کشور است/پرونده متهمان حوادث اخیر مختومه شد

به گزارش رکنا،زهره الهیان  درباره سخنان رییس جمهور در روز ۲۲ بهمن مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آنان که مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، گفت: ابتدا باید به فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر اشاره کرد که اقدامی حکمت محور و پدرانه و نشان دهنده عمق نگاه رهبر معظم انقلاب بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رییس جمهور نیز امروز و در سخنانی که به‌ مناسبت سالروز جشن پیروزی انقلاب ایراد کردند، از بسته وحدت‌آفرین دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر دادند که اجرایی شدن آن سبب بازگشت اعتماد و سرمایه اجتماعی به کشور و افزایش وحدت بین همه ایرانیان خواهد شد که عامل آن، رفعت رهبر معظم انقلاب اسلامی در عفو متهمان اخیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بسیاری از جوانانی که در داخل کشور به خیابان آمدند یا در فضای مجازی مرتکب خلافی شدند، در حقیقت اسیر فضای هیجانی و تحت تاثیر رسانه های بیگانه بودند که به دستگیری آنها انجامید اما صف این جوانان از اغتشاشگران و لیدرهای حوادث اخیر جدا بود. چرا که آنها منتقد و معترض برخی مسائل کشور بودند.

وی با بیان اینکه حکم اخیر رهبر معظم انقلاب سبب شد این عزیزان به دامن ملت بازگردند، گفت: سخنان اخیر رئیس جمهور نیز امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است و این تصمیم در این زمان نشان از ثبات و اقتدار کشور دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از نخبگان و دانشجویان ارزشمند کشورمان که در خارج از ایران اسلامی زندگی می کنند، علاقه مند بازگشت به وطن هستند ولی نگرانند که در صورت بازگشت دچار مشکلاتی شوند. اما حمایت رهبر معظم انقلاب از آنها و برنامه حمایتی دولت که امروز توسط رییس جمهور رونمایی شد، آینده کشور و این جوانان را تضمین خواهد کرد و به نوعی پرونده این متهمان مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سیاست دشمن خروج ایرانیان و نخبگان از کشور است، گفت: ایران اسلامی مقتدر و ریشه دار هیچگاه از مخالفان خود نترسیده بلکه بعد از چهل و چهار سال همچنان سیاست رأفت خود را ادامه می دهد که چنین رویکردی مقدمات هموار شدن مسیر بازگشت ایرانیان خارج از کشور به میهن را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت به زودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

ایرنا

کدخبر: 868798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟