پرونده‌های عفو در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌شود/ شهادت بیش از 90 نفر از نیروهای پلیس و بسیج در حوادث اخیر

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش تجلیل از سفیران مهر که صبح امروز در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و به ویژه شهدای امربه معروف و نهی از منکر ، اظهار کرد: همه ما در هر سنگری که هستیم وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را محترم بشماریم.

وی در رابطه با اغتشاشات اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر برگ دیگری از توطئه‌های دشمن بود که برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق انجام داده بودند و خیلی حساب شده در ده ها مرکز اندیشه نسبت به تقابل با جمهوری اسلامی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده بودند.

دادستان کل کشور ادامه داد: انواع ابزارها ازجمله رسانه‌ها، فضای مجازی و عوامل پشت پرده خود را بکار گرفتند و اطمینان داشتند که در ظرف چند روز نظام ساقط خواهد شد.

منتظری با اشاره به دستگیری اغتشاشگران تصریح کرد: برخی از دستگیرشدگان میلیون‌ها دلار همراه داشتند و قصد داشتند برخی افراد را به واسطه پول به میدان آشوب و اغتشاش بکشند لذا برنامه ریزی دقیق بود اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، محاسبات غلط بود.

وی با بیان اینکه اشتباه دشمن، عدم شناخت از مردم بود، افزود: عده‌ای از افراد، هدف دشمن را نمی‌دانستند و در روزهای ابتدایی تجمعات با تعداد کمی تشکیل شد اما در ادامه مردم متوجه هدف دشمن شدند و هرچه تلاش می‌کردند بازار و کارگاه‌ها و غیره تعطیل شود مردم همراهی نکردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم در ۴۴ سال از انقلاب حمایت کرده‌اند، بیان کرد: مردم با همه تنگناهای اقتصادی و مشکلاتی که دارند کنار کشیدند و با اغتشاشگران همراهی نکردند و دشمن بخاطر حضور و بصیرت مردم مفتضح شد‌.

منتظری با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در این موضوعات خوب کار کردند، گفت: در این آشوب‌ها بیش از ۹۰ نفر از نیروی انتظامی، بسیج و مدافعان امربه‌معروف شهید شدند که تعدادی از افراد موثر در قتل این شهدا به مجازات رسیدند و عده‌ای هم در نوبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: برخی از دستگیرشدگان تقصیرهای کوتاهی داشتند و جرم آنها سنگین نیست و استحقاق عفو را داشتند که رئیس قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب درخواست عفو این افراد را داشت و شامل عفو رهبری شدند.

دادستان کل کشور ادامه داد: کسانی که استحقاق عفو را دارند پرونده‌ آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و این کار هم در حال انجام است لذا پس از پایان بررسی‌ها تعداد نهایی محکومین و متهمانی که شامل عفو شدند اعلام خواهد شد.

منتظری سپس تاکید کرد: اقتدار دستگاه قضایی برخورد با کسانی است که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند لذا در برخورد با کسانی که جان و مال و نوامیس مردم را به خطر انداخته‌اند کوتاه نخواهیم آمد.

وی اضافه کرد: کسانی که وجودشان در جامعه مضر است شامل بخشش نخواهند شد اما کسانی که اشتباه کرده بودند، شامل عفو و کرامت رهبری شده و با رافت اسلامی با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر مدیری دچار فساد شود دستگاه قضا برخورد می‌کند، افزود: نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت مدیر مفسد را نگه نداشته است و تنها بحث فساد مالی نیست و گاهی در موضوعات‌ فرهنگی و غیره نیز شاهد فساد هستیم که صدور برخی بیانیه‌های اخیر در همین رابطه است.

منتظری با بیان اینکه با این بیانیه‌ها می‌خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند، گفت: اگر نقد سازنده باشد، همه می‌پذیرند اما برخی افرادی که در گذشته در میدان مدیریت بودند و اکنون همگام با دشمن بیانیه‌ صادر می‌کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهند.

منبع : فارس

کدخبر: 868201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟