روایتی از دیدار خصوصی فرمانده نیروی هوایی با فرمانده کل قوا

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود : حضرت آقا در چندین مرحله توصیه ها و فرمایشاتی خطاب به فرماندهان داشته‌اند و من در حال مطالعه آن‌ها برای تحقق فرمایشات معظم له هستم. به نظر بنده فرمایشات رهبر انقلاب حکم الهی است و باید آن‌ها را اجرایی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش   در ادامه اظهار کرد : حضرت آقا یک افتخاری به من دادند و خطاب به بنده گفتند که شما با اخلاق خوب با پرسنل خود برخورد می‌کنید و پرسنل نیروی هوایی به شما علاقه مند هستند مبادا فکر کنید که این موضوع حاشیه است، بلکه بدانید این اصل ماجرا است. این ویژگی را ادامه بدهید و آن را بیشتر هم کنید.

روایتی از دیدار خصوصی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی با فرمانده کل قوا

همه نکاتی که حضرت آقا بیان می‌کنند، بررسی و حساب شده است. همه تلاش من این است تا آنجا که بتوانم ویژگی‌هایی که مورد تاکید حضرت آقا هم هست ادامه داده و آن‌ها را گسترش دهم.

فرماندهی موفق است که بتواند بر قلب ها حکومت کند. اگر یک فرد با تمام وجود و قلب خود برای من کار کند؛ آن‌گاه می‌توانم بگویم که فرمانده موفقی هستم. در رزمایش اخیر، ما در حوزه یکی از تجهیزات کمبود داشتیم و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از پرسنل من برای جبران این کمبود ۱۱ شبانه روز به طور مداوم و مستمر فعالیت کردند. وقتی از آن‌ها پرسیده بودند که چرا این کار را انجام دادید گفتند چون امیر واحدی از ما خواسته اگر از ما جان هم بخواهد به او می‌دهیم.

ما در موضوع رسانه و فضای مجازی ما به توصیه های رهبر انقلاب توجه نکردیم و ضربات آن را هم متحمل شدیم. افرادی که باید به این توصیه ها گوش فرا می دادند و آن‌ها را پیاده سازی می کردند به این توصیه ها و فرمایشات توجهی نداشتند.

باید برای آگاه سازی و متقاعد کردن جوانان خود جهاد تبیین را به‌خوبی اجرایی کنیم و با جوانان خود به زبان خودشان صحبت کنیم. من خطاب به افرادی که در حوزه امر به معروف فعالیت می‌کنند گفتم شما باید جاذبه داشته باشید این دافه با جوانان باید با زبان خودشان و دلشان صحبت کرد و نمی‌توان با آن‌ها به زبان شمشیر سخن گفت.

 چهار فرمانده نیرو هستیم که ارتباط قلبی خوبی با یکدیگر داریم

روایتی از دیدار خصوصی فرمانده نیروی هوایی با فرمانده کل قوا

 امیر واحدی در خصوص روابط فرماندهان ارتش با یکدیگر گفت : فرمانده ما سرلشکر موسوی مانند یک پدر برای ما است و به ما همچون فرزندان خود توجه دارد. ما چهار فرمانده نیرو هستیم که ارتباط قلبی خوبی با یکدیگر داریم به نحوی که هر کدام از ما اگر بتواند برای فرمانده دیگر کاری انجام بدهد، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد. روابط ما به قدری گرم و صمیمی است که هر چهار نفر ما دوست داریم بقیه پیشرفت کنند.

من هر سه فرمانده را دوست دارم. امیر صباحی فرد در دانشکده، ارشد گردان من بود، امیر حیدری مانند یک رفیق، یک مرد پشت انسان است البته لیدر و شماره یک ما امیر حیدری است. رابطه من با امیر ایرانی هم بسیار خوب است و زمانی که در بازرسی ارتش بودم دو مأموریت با او رفتم، آنجا بود که فهمیدم او مرد بسیار بزرگی است.

من زیارتی از امیر ایرانی در حرم امام رضا(ع) دیدم که واقعاً تاکنون از هیچ کسی مشابه آن را ندیده‌ام؛ او در گوشه‌ای از حرم نشسته بود و با عشقی وافر به امام رضا(ع) مشغول زیارت بود.

من و سردار حاجی زاده ارتباط برادرانه‌ای با یکدیگر داریم

 وی در ادامه افزود : من و سردار حاجی زاده ارتباط برادرانه‌ای با یکدیگر داریم و همدیگر را بسیار دوست داریم. او به من گفت هر کجا که به کمک نیاز داشتید به ما اطلاع بدهید تا به شما کمک کنیم، من هم متقابلاً به او گفتم هرچه دارم در اختیار شما.

ارتباط ما با برادران سپاه بسیار خوب است و هر موقع یکدیگر را می‌بینیم به قدری صمیمانه با یکدیگر برخورد می‌کنیم که برخی از این میزان صمیمیت تعجب می‌کنند.

سردار حاجی‌زاده مرد بزرگی است و زحمات بسیاری برای کشورمان کشیده است. او یکی از سربازان مخلص پا به رکاب حضرت آقا است. من یقین دارم سردار حاجی زاده یکی از نظامیان باهوش، با تدبیر و ولایی جمهوری اسلامی ایران است.

بارها هنگام مواجهه با سردار سلامی او با ما همچون یک پدر برخورد کرده است یا در مورد دیگر سردار تنگسیری که با او رفاقت بسیار زیادی دارم، بارها از روی محبت به من گفته است فقط یک کار بگو تا من برای تو انجام بدهم. مشابه این ارتباطات و دوستی‌ها را ما با فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور هم داریم.

ما با برادران خودمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روابط بسیار خوبی داریم و به این ارتباطات خوب افتخار می کنیم؛ ما همه یک دست هستیم و باید به عنوان سربازان حضرت آقا برادری و دوستی های خود را روز به روز افزایش بدهیم که این نمود عینی ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی است. یعنی هر میزان که ما با یکدیگر دوست باشیم و وحدت داشته باشیم قلب حضرت آقا خوشحال‌تر می شود.

رونمایی از پهپادهای تهاجمی و شناسایی نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک

واحدی درباره  رونمایی از پهپادهای تهاجمی و شناسایی نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک گفت :

 درباره  پهپادهای جدید ما که قرار است رونمایی شود در ابعاد تهاجمی و شناسایی هستند. ما همواره در حال ارتقای برد و مداومت پروازی پهپادهای شناسایی خود هستیم. به طور مثال، پهپاد کمان ۱۲ ما به موشک های الماس و بمب های قائم نقطه زن تجهیز شده که همه آن ها به صورت بومی توسط وزارت دفاع ساخته شده است. این تجهیزات در همه رزمایش‌های ما مورد استفاده قرار گرفته است که بسیار دقیق و خوب عمل کردند.

البته کمان ۲۲ یک پهپاد پهن‌پیکر با برد بلند است که می‌تواند مهمات در حد یک هواپیما را حمل کند. ما در حوزه پهپادی به این سمت حرکت می‌کنیم که بتوانیم تمام تجهیزاتی که بر روی هواپیما نصب می شود را بر روی پهپادها نصب کنیم. یعنی رادارهای شناسایی، موشک‌های هوا به هوا، موشک‌‌های دورایستای نقطه‌زن و ... .

ما اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که از موتوری بر روی پهپادها استفاده کنیم که مداومت پروازی بسیار بالا و برد بسیار بالایی را برای اجرای ماموریت ها داشته باشد. طبق  دستوری که از سلسله مراتب به ما ابلاغ شده است، برد پهپادهای خود را زیر عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته‌ایم و وارد برد بالای ۲ هزار کیلومتر نشده‌ایم.

 هیچ عملیاتی در دفاع مقدس را سراغ نداریم که نیروی هوایی در آن نقش نداشته باشد

امیر واحدی در خصوص نقش نیروی هوایی ارتش در پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس اظهار کرد : وقتی صدام حسین روز 31 شهریورماه سال 1359 به ایران حمله می‌کرد، تصورش اینگونه بود که به علت خروج مستشاران خارجی از ایران، نیروی هوایی کارایی لازم را ندارد و کسی نیست که هواپیمای ما را تجهیز و آماده پرواز کند، اما خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش با ۴ فروند فانتوم در کمتر از ۲ ساعت از پایگاه بوشهر به سمت عراق پرواز کرده و اولین پاسخ را به صدام حسین دادند که صدام پس از این اتفاق جا خورد.

با وجود رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس متاسفانه شاهد هستیم که فردی با حضور در رسانه ملی نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد و می‌گوید در این دوران همه دنبال خلبانان نیروی هوایی می‌گشتند اما خبری از اف ۴ها و اف ۵ نیروی هوایی ارتش نبود. من به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش از این بابت از رئیس رسانه ملی گلایه می‌کنم چون رسانه ملی متعلق به همه مردم است و باید در آن واقعیت ها گفته شود.

من از این شخص یک سوال می‌پرسم، چه کسی بود که مقابل ماشین جنگی صدام را سد کرد؟ این نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده‌اند؛ ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند که ما دنبال این بودیم چه کسی ماشین جنگی بعثی‌ها را پشت دروازه های خوزستان متوقف کرده است؟ ما برای این موضوع دنبال تجهیزات و نیروهای زمینی بودیم اما غافل از اینکه پاسخ سوال ما در آسمان بود.

پاسخ این سوال شهید اردستانی بود که در یک روز تعداد چندین سورتی پرواز انجام داد و تانک ها و نفربر های دشمن را تار مار کرد تا ارتش و سپاه بتوانند انسجام پیدا کنند و با دشمن بعثی مقابله کنند. متاسفانه این از کم‌لطفی، کم‌آگاهی و کم‌دانشی برخی دوستان است که می‌خواهند نقش نیروی هوایی را در دفاع مقدس زیر سوال ببرند چون از هر کسی سوال کنیم به راحتی می‌تواند نقش نیروی هوایی در مقابله با رژیم بعثی عراق را بیان کند.

به جرات می‌توانم بگویم هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نبوده است که نیروی هوایی ارتش در آن نقش نداشته باشد این نقش یا در حوزه آفندی با انهدام مواضع و اهداف مشخص بوده و یا در حوزه پشتیبانی از نیروهای حاضر در صحنه نبرد.

هنگامی که جنگ آغاز شد یکی از فرماندهان نیروی هوایی خدمت حضرت امام خمینی(ره) رفت و گفت ما بیشتر از ۲۰ روز دیگر نمی‌توانیم عملیاتی باشیم اما حضرت امام به او گفت بروید و کار خودتان را انجام دهید. همین سخن حضرت امام یک انرژی مضاعف به این فرمانده و بدنه نیروی هوایی تزریق کرد و موجب شد تا نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس پاسخ‌های محکم و دندان‌شکنی به رژیم بعثی عراق بدهد.

رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس با تدبیر پدرانه، عالمانه و دانشمندانه دستور دادند تا اولین جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش تشکیل شود. جهاد خودکفایی ما در دوران دفاع مقدس چه کاری کرد؛ هواپیماها باید بالاخره بعد از مدتی تعمیر می‌شدند یا اگر آسیب می‌دیدند نیاز به تعمیرات اساسی و فوری داشتند. عزیزان ما در جهاد خودکفایی تعداد بسیار زیادی از هواپیماهای ما را که با گلوله‌های کوچک آسیب دیده بودند را تعمیر کردند و با کمک آن‌ها توانستیم هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی به پایان ببریم.

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکبار در باب حماسه‌آفرینی‌ها و عملیات‌های موفق نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره‌ای گفت؛ هنگامی که صدای غرش جنگنده‌های شما که از بالای سر ما به سوی عراق می‌رفتند را می‌شنیدیم تا چند ساعت پر از انرژی بودیم.

باید تاکید کنم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در همه عملیات ها حاضر بود؛ یا مهاجم بود و یا پشتیبانی‌کننده. البته پشتیبانی نیز کمتر از هجوم به دشمن نبود چراکه باید مهمات و نیروها جابجا می‌شد و تجهیزات مورد نیاز را به جبهه‌ها می‌رساندند. در واقع این کارهای مهمی بود که عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس آن را به خوبی انجام دادند.

شوخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با کرمانی ها

 فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره شوخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گقت : به یاد دارم هنگامی که یکی از خلبانان در سانحه ای به شهادت رسید، شهید سلیمانی به مراسم این شهید آمده بود. شهید سلیمانی در مقابل درب محل برگزاری مراسم ایستاده بود و من به ایشان احترام گذاشتم گفتم که سلام سردار من هم مانند شما کرمانی هستم.

سردار سلیمانی به شوخی به من گفتند مگر در کرمانی‌ها هم فرد جگردار پیدا می‌شود؟ من به سردار سلیمانی گفتم نفر شجاع و جگر دار ما کرمانی‌ها که خود شما هستید.

منبع : فارس

کدخبر: 867739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟