وزیر کشور از پروژه‌ های ابرکوه یزد بازدید کرد

به گزارش رکنا، احمد وحیدی ظهر جمعه در جریان سفر به شهرستان ابرکوه به همراه دو معاون استاندار و جمعی از مسئولان شهرستان از پروژه ساخت ایست بازرسی دهستان فراغه بازدید کرد.

عملیات عمرانی پروژه ساخت ایست بازرسی فراغه با تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر دور اول ریاست جمهوری تکمیل شده و هم اکنون محوطه‌سازی و اجرای حصار آن در دست احداث است.

وزیر کشور همچنین در ادامه حضور خود در این شهرستان، از واحد پرورش دام شیری یک هزار رأسی طیبی در دهستان فراغه بازدید کرد و در جریان مسائل تسهیلات و نهاده‌های دامی قرار گرفت.

بازدید از یک واحد تولید لبنیات نیز از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در این شهرستان بود، این واحد با تولید انواع فرآورده‌های لبنی و شیر خشک و با تولید سالانه حدود چهار هزار تن فعالیت دارد.

وحیدی بازدید از سرو چهار هزار ساله شهرستان ابرکوه را نیز جزو دیگر برنامه‌های خود در این شهرستان قرار داد.

ابرکوه به عنوان یکی از۱۶ شهر نمونه گردشگری ایران ۴۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارد که مردادماه ۱۳۹۵ بافت تاریخی این شهر به وسعت ۱۶۲ هکتار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تاکنون ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است.

چهار اثر طبیعی موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت (خانه حسینیان) ، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه‌های قدیمی، دهکده گردشگری تیرجرد، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع ، گنبدعالی ، سرو ۴۵۰۰ ساله ، سرو ۲۲۰۰ ساله و بافت ۱۶۲ هکتاری تاریخی از آثار ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رییس جمهور به استان یزد است.

منبع: ایرنا

کدخبر: 860892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟