برنامه هفتم توسعه نباید کپی شده باشد/ بدون چراغ راه حرکت می‌کنیم

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، سیدغنی نظری در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس ، در تذکری با بیان اینکه «بر اساس ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس حفظ شأن و جایگاه مجلس به عنوان اصلی‌ترین مرکز قانونگذاری کشور از وظایف نمایندگان است» اظهار کرد: از موضع ریاست مجلس تشکر می‌کنم که اصرار دارد اول برنامه هفتم توسعه در مجلس بررسی شود و بعد بودجه سال ۱۴۰۲ مورد رسیدگی قرار بگیرد. اینکه برنامه ششم در تبصره ای از بودجه تمدید شود، یعنی بدون چراغ راه حرکت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های توسعه به عنوان چراغ راه است، افزود: علت اینکه مجلس شورای اسلامی اصرار به برنامه دارد این است که در برنامه باید موارد کلی توسعه کشور نگاشته شود و آزمونی است برای نمایندگان مجلس یازدهم چراکه می‌خواهند برنامه‌ای بنویسند که بعد از اینکه مجلس یازدهم به پایان می‌رسد این برنامه تاثیر گذار در کل کشور است و لذا اصرار ما بر اولویت رسیدگی به برنامه این است که برنامه، سندی بالادستی است که به نحوی راهبرد سندهای پایین دستی را مشخص می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: به دولت تاکید می‌کنیم که اول برنامه و بعد بودجه را بدهد؛ اینکه دولت بخواهد از طریق رسانه‌های مختلف مجلس را تحت فشار بگذارد که بودجه تصویب شود و برنامه در یکی از تبصره‌های بودجه تمدید شود صحیح نیست؛ دلیل اینکه سال گذشته برنامه ششم توسعه تمدید شد این بود که دولت جدید مستقر شده بود و این امکان برای دولت فراهم نشد اما دولت از شهریور ماه فرصتی ۳ ماهه داشت.

نظری در پایان تاکید کرد: برنامه هفتم نباید کپی شده باشد بلکه برنامه‌ای دقیق متناسب با شرایط داخلی و خارجی و نقاط ضعف، قوت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نوشته شود و بتواند مسائل و مشکلات را حل کند.

کدخبر: 859454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟