آمریکا کره شمالی را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید کرد

به گزارش رکنا ، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا از تیم های خود خواسته اند تا برای یک واکنش هماهنگ و موثر به طیف وسیعی از احتمالات، از جمله استفاده کره شمالی از یک سلاح هسته ای برنامه ریزی کنند.

 پیش از این رویترز نوشته بود، بایدن روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا در مورد برگزاری رزمایش مشترک در حال گفت‌وگو با کره جنوبی است، گفته بود: نه.

این در حالی است که یون سوک یوئل رئیس جمهوری کره جنوبی دوشنبه گفته بود که سئول و واشنگتن در حال گفت‌وگو برای برگزاری رزمایش مشترک با استفاده از تجهیزات هسته‌ای آمریکا هستند.

یون در مصاحبه‌ای با روزنامه چوسون ایلبو که دوشنبه منتشر شد، با اشاره به آزمایش‌های موشکی کره شمالی در ماه‌های اخیر خواستار «آمادگی برای جنگ» شد.

وی اظهار کرد: سلاح‌های هسته‌ای به آمریکا تعلق دارد اما برنامه‌ریزی، اشتراک اطلاعات، رزمایش و تمرینات نظامی باید بطور مشترک میان آمریکا و کره جنوبی انجام شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و «افزایش تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای این کشور شده است.

 کره شمالی در اولین ساعات سال جدید میلادی موشک کوتاه برد بالستیک شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بامداد یکشنبه به وقت محلی به سمت دریای ژاپن شلیک شد. بلومبرگ نیز به نقل از گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که احتمالا این موشک در دریا فرود آمده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 858381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟