از تبادل پیام با آمریکا تا تست پیام‌رسان ایرانی توسط وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت

تراز تجاری جمعی به شدت مثبت بیش از واردات صادرات داریم

سخنگوی دولت از موافقت هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد در شورایعالی کار خبر داد و درباه آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور گفت: تراز تجاری جمعی به شدت مثبت و صادرات ما، بسیار بیشتر از واردات است.

« علی بهادری جهرمی » امروز( چهارشنبه ) در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات هیأت وزیران اظهار داشت: هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد به‌عنوان یکی از نمایندگان هیأت وزیران در شورای‌عالی کار موافقت کرد که با توجه به آثار متعدد تصمیمات این شورا، دکتر خاندوزی جایگزین دکتر دوستعلی شد.

سخنگوی دولت یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت را در زمینه ارز عنوان و بیان کرد: در نشست امروز آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید و قرار شد کارگروه مربوطه در دبیرخانه‌ی بانک مرکزی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما به شدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: این آیین‌نامه به‌منظور مدیریت این اقلام صاداراتی و ارزهایی که از آن برمی‌گردد و یکپارچگی بیشتر آنها تصویب شده که امیدواریم در مدیریت ارز موثرتر از گذشته باشد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به تأکید دولت بر حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور به ویژه در بخش خصوصی و غیر دولتی، آیین‌نامه‌ای از مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی به تصویب رسید که براساس آن وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط مکلف شدند تولیدکنندگانی که محصولات را براساس استانداردهای روز جهان تولید می‌کنند، مورد حمایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه، دستگاه‌های مکلف باید حمایت‌های لازم را برای صادرات این محصوات و ارائه مشوقات درنظر بگیرند.

 علی بهادری جهرمی  اعلام کرد که هیات دولت با جایگزینی سید احسان خاندوزی  به جای  دوستعلی در شورای عالی کار موافقت کرد.

وی همچینین گفت آیین نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد تصویب شد.

 آخرین تبادل پیام ما با آمریکا در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

وزیر خارجه گفت: به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی وجود دارد و آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیات دولت درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام ،اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌.

وی ادامه داد: آمریکا از طریق برخی وزرای خارجه پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند، اما ریاکارانه راب مالی در مصاحبه خود می‌گوید مذاکرات در اولویت ما نیست و اشاره می‌کند به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاش در ایران داشته باشند.

تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است.

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: در وزارت تعاون اقدامات بسیار ارزنده و خوبی انجام شده است. با توجه به کمبود داروهای آنتی بیوتیک خوشبختانه این داروها در شرکت فارابی به۳ میلیون عدد در ماه افزایش یافته است.۳۲ تن مواد اولیه برای داروها در حال ترخیص از گمرک است. وی تاکید کرد :تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است. با ایجاد خط تولید سرم ، ظرفیت تولید از۳ میلیون به۶ میلیون در ماه افزایش یافته است.

کارگردانان داخلی و خارجی ناآرامی های اخیر کیفرهای جدی خواهند دید

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - احمد وحیدی وزیر کشور

وزیر کشور از تهیه کیفرخواست هایی از سوی قوه قضاییه برای کارگردانان داخلی و خارجی ناآرامی های اخیر خبر داد و گفت: آنها حتما کیفرهای جدی خواهند دید.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ناآرامی های اخیر براین نکته که همه آن جوانان و نوجوانان فرزندان نظام هستند، تاکید کرد و گفت: دشمن سعی کرد با ایجاد ناامنی ، متوقف کردن حرکت علمی کشور، ایجاد مزاحمت برای کسب و کارها یک فضای نامناسب و ناامنی را برای مردم ایجاد کند که با برخورد قوی دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی نتوانست به اهدافش برسد. دشمن به دنبال گسست گفتمانی بین مردم است و تلاش دارد که دولت را از وظایف خود با دارد.

وی ادامه داد: عناصری که در این ماجرا حضور دارند، دو دسته هستند؛ یک گروه با صحبت قابل اصلاح هستند آنها اظهار پشیمانی کرده و گفته اند تحت تاثیر شبکه های خارجی بوده اند اما در کنار آنها ، کارگردانان داخلی و خارجی وجود دارند که با آنها با قاطعیت و قوت برخورد می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: قوه قضاییه برای این افراد دسته دوم،  کیفرخواست هایی تهیه کرده و آنها حتما کیفرهای جدی خواهند دید.

شاهد روند کاهشی در تورم تولیدکننده هستیم

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت -سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسیده و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به حدود ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولید است.

« سید رضا فاطمی‌امین » در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس هستند و ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهند و به لحاظ اینکه بنگاه بزرگی هستند، بنگاه‌های بالادستی و پایین‌دستی‌ را هم فعال می‌کنند، در شهریور امسال ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه این عدد که در در تیر ماه ۵۵.۸ و مرداد ماه ۶.۵ بوده، در مهر ماه به ۷.۷ درصد رسیده که عدد بسیار مناسبی در رشد تولید بخش صنعت و معدن است و موجب کاهش تورم تولیدکننده هم می‌شود.

فاطمی‌امین ادامه داد: ما یک تورمی داریم که مربوط به مصرف‌کننده و اقلامی می‌شود که مردم و خانوارها استفاده می‌کنند و تورم دیگر هم مربوط به تولیدکننده است که مفهوم آن تورم و قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد روند کاهشی در تورم تولیدکننده هستیم، توضیح داد: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار امسال ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسیده و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به ارقام قریب ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولیدکننده است.

 فعلا سفری از آژانس به ایران در دستور کار نیست/ پیش‌نویس قطعنامه آژانس مردود است

محمد اسلامی ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعلا سفری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در دستور کار نیست.

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، اظهار کرد: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست مندرس است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مطالب بسیار ناصوابی در آن قرار دارد که می‌دانند حقیقت ندارد، از نظر ایران مردود است.

وی افزود: مهم این است که جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای خود برنامه مصوب و اعلام‌شده  و مدون دارد و در همین چارچوب فعالیت خود را انجام می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که وزارت خارجه پیگیری بحث تداوم مذاکرات را می‌کند و به اشکال گوناگون در دست اقدام است.

اسلامی افزود: آنچه به سازمان انرژی اتمی مربوط می‌شود این است که موارد ادعایی و اتهامی پاسخ داده شود و اگر حسن نیت می‌داشتند و قرار بود که مذاکرات را تداوم بخشند طبیعی بود که قطعنامه‌ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

وی گفت: امیدوار  هستیم که با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی داشته و پاسخ‌هایی منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده، کارساز واقع شود و اجازه بدهند مسیر طبیعی و غیر سیاسی و روش حرفه‌ای باشد و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

 واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به تحریم پرس تی وی

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما

رئیس سازمان صدا و سیما به تحریم به تحریم پرس تی وی از سوی غرب واکنش نشان داد.

در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد: بار اول نیست ادعای آزادی بیان که غرب دارد و از آن به عنوان یک امتیاز مطرح می‌کند، خلاف آن عمل می‌کند.

وی ادامه داد :شبکه پرس‌تی‌وی با وجود اینکه رقبای بسیار قدرتمندش از پشتیبانی بسیاری برخوردار است و در یک عرصه نابرابر رقابت می‌کند، با این وضعیت حضور حداقلیش را به لحاظ امکاناتی نمی‌توانند تحمل کنند.

وی تاکید کرد :شبکه‌های برون مرزی ایران چون تجربه و آمادگی لازم را دارند، حتما از این وضعیت عبور خواهند کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین اعلام کرد که ۲۳ سریال را در مرحله نگارش فیلمنامه و پایان نگارش فیلمنامه داریم.

ساخت 180 هزار واحد مسکن در سال را دنبال می کنیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران

شهردار تهران گفت: ساخت 180 هزار واحد مسکن را در سال دنبال می کنیم و تا الان برای ساخت 400 هزار واحد مسکن تفاهم کرده‌ایم.

علیرضا زاکانی ، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:‌قرار است کلیه ساختمان تهران از 6 طبقه به بالا را بررسی کنند و برای هر ساختمان یک دفترچه تشکیل شود و در سه دسته تقسیم بندی شوند. یک دسته ساختمان هایی که ایمنی دارند، دو ساختمان هایی که با بازسازی ایمن می شوند و سوم ساختمان هایی که نیاز به نوسازی دارند و ما برای هر کدام برنامه خاص داشته باشیم.این کار هنوز انجام نشده، هر ادعایی که در این زمینه صورت می‌گیرد تنها مربوط به حوزه آتش‌نشانی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 99 درصد بودجه شهرداری محقق شد گفت: ساخت 180 هزار واحد مسکن را در سال دنبال می کنیم و تا الان برای ساخت 400 هزار واحد مسکن تفاهم کرده‌ایم.

آغاز همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه دانش آموزان استعدادهای درخشان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت

وزیر آموزش و پرورش از آغاز همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه دانش آموزان استعدادهای درخشان خبر داد .

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هیات دولت اعلام کرد : در کشور ونزوئلا کاری را شروع کردند و دوست دارند در حوزه دانش آموزان استعدادهای درخشان کار کنند، مقدمات کار فراهم شده و قطعا باید  همکاران من و یا خود من هم آنجا سفری داشته باشم و زمینه های کار در آنجا را ببینیم و این زمینه های کاری و اشتراکی که وجود دارد به ظهور و بروز برسانیم.

در فاز صادرات برق در تلاشیم حداکثر منفعت را برای کشور در نظر بگیریم

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو

وزیر نیرو اعلام کرد که در فاز صادرات برق در تلاشیم تا حداکثر منفعت را برای کشور در نظر بگیریم.

علی اکبر محرابیان در حاشیه هیات دولت اعلام کرد : ما در زمان هایی که مازاد تولید برق داریم صادرات انجام می‌دهیم و زمان هایی که نیاز به برق داریم واردات انجام می‌دهیم.  اکنون در فاز صادرات برق در تلاشیم تا حداکثر منفعت را برای کشور در نظر بگیریم.

تست پیام‌رسان ایرانی توسط وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات امروز در جمع خبرنگاران سرعت انتقال پیام یکی از پیام‌ رسان‌های ایرانی را تست کرد.

 امروز در حاشیه دولت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادات که درباره سرعت انتقال پیام در پیام رسان های ایرانی مطرح شد، همان جا برای اینکه این موضوع را امتحان کرده، از تلفن همراه خود پیامی را در یکی از پیام رسان ها به تلفن همراه یکی از خبرنگاران ارسال کرده که در کسری از ثانیه پیام از تلفن همراه وزیر ارتباطات به تلفن همراه خبرنگار فارس رسید و اصطلاحاً امتحان تست سرعت این پیام رسان داخلی در این امتحان خبرنگاران موفقیت آمیز است.

کدخبر: 843785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟