تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و وزرای دولت

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی نوبت عصر امروز( یکشنبه۲۲ آبان) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر امور اقتصادی: لزوم اجرایی شدن قانون مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی.

غلامعلی کوهساری نماینده رامیان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم خرید پنبه از کشاورزان استان گلستان با قیمت مناسب.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به وزیر صمت: لزوم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در تمام معاونت ها و سازمان های وابسته به وزارتخانه.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر راه: ضرورت تاثیر در اجرایی شدن احکام بودجه ۱۴۰۱ در خصوص صدور سند برای زمین ها و خانه های مردم که دولت معارض می باشد، به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم رسیدگی به بازار آشفته گرانی و کمبود مرغ در سراسر کشور، به وزیر تعاون در خصوص ضرورت توجه به بیمه کارگران ساختمانی.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق به وزیر بهداشت: ضرورت تامین پزشک متخصص و نیروی انسانی کافی کادر درمان در شهرستان های محروم و دور از مرکز استان، لزوم چاره اندیشی برای کمبود دارو با اوج گیری و شیوع بیماری های واگیردار ویروسی، به وزیر صمت مبنی بر لزوم تامین زیرساخت های لازم شهرک های صنعتی، به وزیر راه مبنی بر لزوم رسیدگی به تاخیرهای مکرر پروازها به خصوص در استان یزد، به رئیس جمهور درباره لزوم برنامه ریزی مناسب برای رسیدگی به وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار، همچنین لزوم رعایت سبک زندگی ساده زیستانه و اسلامی از سوی مسئولین. به وزیر تعاون مبنی بر ضرورت افزایش حقوق مربیان و کارکنان مراکز فنی و حرفه ای کشور، به وزیر نفت مبنی بر لزوم اقدام در خصوص افزایش میزان برداشت از میادین گازی مشترک با کشورهای همسایه، به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تحویل تراکتور مورد نیاز کشاورزان متقاضی.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیر دادگستری: ضرورت کاهش هزینه های دادرسی برای اقشار کم درآمد جامعه، به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی در خصوص ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز و بی ثباتی مجدد در سایر بازارها، به وزیر صمت درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت نابسامان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر فرهنگ و ارشاد: ضرورت تکمیل طرح رو به اتمام کتابخانه مرکزی و تالار شهر رشت، لزوم مدیریت قیمت و توزیع دارو، به وزیر دادگستری مبنی بر لزوم افزایش نظارت بر توزیع کالای اساسی مردم، به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تخصیص امکانات و افزایش توجه به مدارس دولتی، به وزیر اطلاعات مبنی بر لزوم برخورد با افراد اغتشاشگر مسلح در شهر رشت، به وزیر نفت مبنی بر لزوم بکارگیری نیروهای ارزشی و انقلابی در ساختار مدیریتی وزارت نفت.  

غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم خرید دانه روغنی سویا با قیمت مصوب در استان گلستان، به وزیر بهداشت مبنی بر لزوم تخصیص اعتبار جهت تکمیل بیمارستان رامیان، لزوم اجرای کمیسیون ماده ۲۰ مبنی بر ارتقای بیمارستان امام رضا خان ببین به ۶۴ تختخوابی، به رئیس جمهور مبنی بر لزوم تخصیص اعتبار به  طرح های عمرانی مصوب سفر رئیس جمهور به استان گلستان در سال ۱۴۰۱.

حسین خسروی نماینده بیرجند به وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم: ضرورت گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوس آمریکا در کتب درسی، به رئیس جمهور درباره لزوم اجرای شبکه مطالبات مردمی.

محمدرضا دشتی نماینده اردکان به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در تکمیل بیمارستان شهرستان اردکان.

احمد مرادی نماینده بندرعباس به رئیس جمهور: ضرورت تخصیص اعتبار و افزایش خدمت رسانی به جزیره ابوموسی، به رئیس جمهور مبنی بر لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی خط انتقال نفت به جاسک در استان هرمزگان طبق مصوبه دولت.  

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت توجه به افزایش تولید کود سولفات آمونیوم و صادرات آن، لزوم جلوگیری از افراط هزاران تن در پتروشیمی ارومیه.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر ارتباطات: ضرورت توجه و پیگیری برقراری ارتباط تلفن ثابت و تقویت تلفن های همراه کشور به ویژه در استان گیلان، به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم رسیدگی استنکاف بانک ها از پرداخت وام ازدواج و وام های ضروری، به وزیر امور خارجه درباره لزوم موضع گیری قاطعانه وزارت امور خارجه در سیاست خارجی، به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم تعیین تکلیف مدارس خارج از کشور از جمله مدارس العین، شارجه و ابوظبی در کشور امارات.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر امور اقتصادی: لزوم تعیین تکلیف مالباختگان بورس و باز گرداندن اعتماد مردم به بورس، به رئیس جمهور درباره لزوم تسریع در تخصیص و پرداخت بودجه های عمرانی استان فارس.

  بهروز محبی نماینده سبزوار به وزیر راه: لزوم برخورد مناسب خطوط هوایی با مسافران و جبران مادی و معنوی تاخیر پروازها، به وزیر صمت درباره لزوم پیگیری و حل محورهای استیضاح اخیر وزیر صمت.

احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر دفاع: لزوم تداوم استقرار بالگرد اورژانس هوایی شهرستان نیشابور که در مالکیت هوانیروز است، به رئیس جمهور درباره لزوم رسیدگی به تورم ۷۰ درصدی اقلام خوراکی و مواد غذایی و کاهش قدرت خرید عموم مردم.

مهدی شریفیان نماینده تهران به وزیر ارتباطات: لزوم تقویت زیرساخت ها و افزایش پهنای باند نرم افزارهای جایگزی پیام رسان های خارجی، به وزیر صمت درباره لزوم رسیدگی و افزایش بسیار شدید قیمت یونولیت پلاستوفوم سقفی.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان به وزیر علوم: لزوم تجدید نظر در انتصاب روسای دانشگاه های کشور، لزوم برخورد مسئولانه وزارت علوم و روسای دانشگاه ها با آشوب ها اخیر در فضای دانشگاه ها، به وزیر کشور مبنی بر لزوم اجباری شدن ورزش های رزمی و دفاع انفرادی برای نیروهای انتظامی و تجهیز آنها به سلاح های سرد علاوه بر سلاح گرم.

همچنین علی کریمی فیروزجائی بخش دیگری از تذکرات کتبی امروز یکشنبه (۲۲ آبان) نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر کشور: لزوم تسریع در اجرای عملیات تکمیل و بهره برداری از بلوار جانبازان دولت آباد شهرستان برخوار.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت ورود جدی به کشت فراسرزمینی.

پرویز اوسطی نماینده قروه به وزیر بهداشت: لزوم اقدام فوری در جهت رفع مشکلات کمبود دندانپزشک، افزایش هزینه و محرومیت بخش بزرگی از جامعه از خدمات دندانپزشکی.

مصطفی نخعی نماینده نهبندان به وزیر کشور: لزوم تسریع در روند بکارگیری قبول شدگان هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی.

 

کدخبر: 842800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟