از افزایش تعطیلات آخر هفته برای تمام شهرستان‌های کشور تا چک الکترونیک و وضعیت تیم ملی فوتبال ایران

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: قرار است دولت لایحه‌ای برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند که بر اساس آن تعطیلات پایان هفته برای تمام شهرستان‌های کشور مشابه تهران به دو روز افزایش پیدا کند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز( چهارشنبه) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت مصوب کرد لایحه ای برای مجلس شورای اسلامی  ارسال شود که مطابق آن تعطیلات پایان هفته برای تمام شهرستان های کشور مشابه تهران به دو روز افزایش پیدا کند، انشالله خبر خوشی باشد برای همکاران و خانواده های عزیز در شهرستان های کشور، تا بتوانند از پایان هفته استفاده مناسبی برای سفرهای تفریحی و رسیدگی به سایر امور خانوادگی خود انشالله داشته باشند.

وی افزود: دولت می خواهد در ازای بدهی‌های که در بخش های مختلف دارد از طرح های نیمه تمام یا در حال ساخت به طلبکاران واگذار کند؛ یعنی در حقیقت طرح های که متوقف مانده اند و امکان تکمیل آنها وجود نداشته( پیش از این هم اعلام شده کشور طرح های مختلفی را در ادوار مختلف داشته که مقداری پیشرفت کرده اند اما متوقف مانده اند و مردم نمی توانند از آثارش  استفاده کنند) به واسطه این اقدام توسط مجموعه های خصوصی و عمومی غیر دولتی فراهم می شود و هم بدهی های دولت از این مسیر امکان تسویه شدن دارد بدین ترتیب با یک تیر نشان دو نشان رده می شود و انشاالله بتواند کمک کند به فعال شدن هرچه بیشتر طرح های عمرانی و سرمایه گذاری برای تکمیل این طرح ها.

سخنگوی دولت از تصویب تامین فوری برخی از تجهیزات فوری فرودگاه‌های قشم و کیش در جلسه دولت خبر داد .

 وزیر ارشاد: همکاری با رسانه‌های تروریستی با مجازات و محرومیت همراه است

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افرادی که با رسانه‌های معاند فارسی زبان همکاری می‌کنند، گفت: همکاری با رسانه‌های تروریستی حتماً با مجازات و محرومیت روبه‌روست.

محمدمهدی اسماعیلی امروز( چهارشنبه ) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات که «ایران اینترنشنال» را یک سازمان تروریستی نامیده، درباره مجازات همکاری با این رسانه سعودی اظهار داشت: طبق قانون همکاری با رسانه‌های تروریستی با مجازات و محرومین همراه است.

وی خاطر نشان کرد: البته ما شبکه‌هایی نظیر این شبکه را رسانه نمی دانیم بلکه اینها یک رسانه تروریستی هستند و در دو ماه اخیر نیز مردم عملکرد آنها را دیده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در گفت وگوهایی که توسط برخی از این شبه‌رسانه‌ها پخش شد، نشان داده شد که این‌ها به‌دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه و از بین بردن وحدت سرزمینی هستند.

وزیر نفت: تفاهم‌نا مه۴۰میلیارد دلار با شرکت «گس پروم» امضا کرده‌ایم

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت -جواد اوجی وزیر نفت

وزیر نفت گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با شرکت «گس پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ) هیأت دولت به خبرنگاران گفت: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

وی افزود: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار بسته شده است.

وزیر نفت با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور اظهار داشت: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم.

اوجی افزود: خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گس پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گس پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وزیر نفت افزود: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم.

رییس سازمان برنامه و بودجه: امسال و سال آینده هیچگونه افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی نداریم

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت -مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کار تهیه بودجه۱۴۰۲ در سازمان برنامه و بودجه تمام شده و آن را این هفته تحویل دولت می دهیم و هیچ افزایش قیمت برای حامل‌های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته‌ایم.

مسعود میرکاظمی امروز( چهارشنبه ) در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان در تدوین لوایح برنامه هفتم و بودجه سال آینده اولویت را به بودجه ۱۴۰۲ داده است.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه ششم توسعه در کشور حاکم است، افزود: اکنون در حال تدوین بودجه هستیم و مراحل نهایی را در این سازمان پشت سر می گذارد؛ این لایحه امروز ویرایش و سپس به دولت ارسال می‌شود.

میرکاظمی درباره افزایش منابع هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه که مقرر شده بود صرف تولید و اشتغال در کشور شود، تاکید کرد: افزودن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه ها با توجه به عدم افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری و همچنین سال آینده، منابع موهوم است.

میرکاظمی همچنین استعفای خود را که در روزهای اخیر مطرح شده بود، "شایعه" دانست و آن را تکذیب کرد.

وزیر ورزش : دعا می کنیم بدون آسیب و سلامت بازیکنان تیم ملی اعزام شوند

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در همان روزهای اول هم یک بازی تدارکاتی با تونس برگزار می شود، تصریح کرد: دعا می کنیم بدون آسیب و سلامت بازیکنان تیم ملی اعزام شوند و منتظر هستیم بازی ها آغاز شوند.

سید حمید سجادی امروز چهارشنبه (18 آبان) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ان‌شاءالله بازی تدارکاتی تیم ملی فردا انجام خواهد شد و دوشنبه تیم ملی عازم قطر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همان روزهای اول ورود تیم ملی فوتبال به قطر هم یک بازی تدارکاتی با تونس برگزار می‌شود، گفت: دعا می‌کنیم بدون آسیب دیدگی و با سلامت کامل بازیکنان تیم ملی فوتبال به قطر اعزام و منتظر هستیم بازی‌ها آغاز شوند.

وزیر ورزش از بررسی علت عدم استقبال از خرید بلیط جام جهانی خبر داد و گفت: باید بررسی کنیم که علت اینکه استقبال نکردند از خرید بلیت هواپیما چیست.

وی تاکید کرد :برخی رفتارهای غلط ورزشکاران ما پسندیده نیست و شاید به دلیل اطلاعات اشتباهی است که به آنها می رسد.

این عضو کابینه سیزدهم گفت : ورزش عاری از سیاست بوده و منشور المپیک هم همین را می گوید.

رئیس کل بانک مرکزی : روز شنبه از چک الکترونیک کشور رونمایی می‌شود

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - علی صالح‌آبادی  رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی از رونمایی چک الکترونیک کشور در شنبه هفته آتی خبر داد.

علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در روزهای گذشته نوساناتی در بازار ارز بود و امیدواریم با سازوکارهای پیش بینی شده، آرامش و ثبات را در بازار ارز داشته باشیم.

وی افزود: ما اقدامات متعددی انجام می‌دهیم و بانک مرکزی در بازارهای مختلف حضور دارد و به عنوان بازارساز در همه بازارهای ارز فعالیت دارد و مداخله می‌کند تا بازار به سمت تعادل پیش برود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: صادرکنندگان عرضه‌های  خوبی دارند و این هم تداوم خوبی دارد و مشکلی در عرضه ارز نداریم.

صالح‌آبادی بیان کرد: اقداماتی برای تسهیل دسترسی مردم به بازار اندیشیده شد و از جمله که افراد متقاضی خرید ارز به دلیل محدودیت صرافی‌ها، باعث ایجاد صف می‌شد و سامانه آنلاین دسترسی به صرافی‌ها راه‌اندازی شد و تعدادی صرافی معین شدند تا افراد از این طریق درخواست خود را بدهند.

وی ادامه داد: هم‌چنین حدود ۴۰ شعبه بانک هم در نظر گرفته شد تا مثل صرافی‌ها ارز مورد نیاز را ارائه کنند و با توجه به وفور ارز، دسترسی مردم را تسهیل کنیم تا ارز بخرند.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: ما ابزارهای مختلفی داریم که یک نمونه‌ آن دیروز رونمایی شد و آن گواهی سکه بانک مرکزی بود که معامله شد و این با قدرت تداوم دارد و ابزارهای دیگر هم در بررسی است.

صالح آبادی عنوان کرد: ان‌شاءالله روز شنبه رونمایی از چک الکترونیک کشور را خواهیم داشت و با حضور وزرای صمت و اقتصاد، اتفاق بزرگی در صنعت پرداخت کشور رخ خواهد داد.

وی درباره افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: بانک مرکزی دنبال ایجاد آرامش در بازار ارز است و سیاست‌های لازم را اتخاذ کردیم و ابزارهای لازم را هم داریم تا این کار را انجام دهیم.

صولت مرتضوی: 670 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیات دولت - سیدصولت مرتضوی وزیر کاروزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ایجاد 670 هزار فرصت شغلی معادل 53 درصد پیش‌بینی 7 ماهه اول سال خبر داد.

سیدصولت مرتضوی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیک مجلس نسبت به آمار مربوط به پرداخت ها و اعتبارات تولید و اشتغال در کشور اظهار داشت: اختلاف بین پیشنهادات دولت و مصوبات مجلس است و امیدواریم با تلاشی که صورت می گیرد، مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال از سال قبل به شکل مطلوب پرداخت شده است،  افزود: در سال ۱۴۰۱ پیشنهادات دولت در لایحه بودجه در بخش منابع و مصارف در جریان بررسی لایحه در مجلس با افزایش فراوانی مواجه شد.

مرتضوی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها، به شدت مخالفت کرد و این افزایش ها صورت نگرفت؛ از این رو همه تلاش ما این است که منابع مربوط به تولید و اشتغال را تامین کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاع اجتماعی تاکید کرد: اولویت همه دولت ها، پرداخت حقوق و یارانه ها و نیازهای عمومی کشور است.

وی با اشاره به استجازه دولت از رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این ۱۰ درصد برداشتی که رییس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره داشت، بخشی برای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای یا همان طرح های عمرانی و بخشی هم برای اشتغال در نظر گرفته می شود.

وی این را هم گفت که خوشبختانه در هفت ماهه امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و اولویت نخست ماه این وزارتخانه منابع و پرداخت حقوق و معوقات جامعه هدف است.

لطیفی: زمان کار ادارات در شهرستان‌ها به ۵ روز در هفته کاهش خواهد یافت

 رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از کاهش زمان کار ادارات در شهرستان‌ها به ۵ روز در هفته خبر داد.

میثم لطیفی امروز( چهارشنبه ) در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران از مصوبه هیأت وزیران درباره تغییر زمان کاری در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: نهادها در شهرستان‌ها هم پنجشنبه‌ها سرکار نمی‌روند و با توجه به تعطیل بودن دانش‌آموزان در این روز، کارکنان این بخش می‌توانند آخر هفته را کنار خانواده خود بگذرانند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در عین حال تصریح کرد: ساعت کاری این ادارات در روزهای دیگر هفته، مانند تهران از ۸ صبح تا ۱۶ عصر خواهد بود.

خاندوزی: ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی پرداخت شده یا در مرحله پرداخت است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی پرداخت شده یا در مرحله نهایی برای پرداخت قرار دارد که امری بی‌سابقه است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: به جای اینکه حرف از اختلاف بین قوا گفته شود، باید کمک شود تا لایحه دوفوریتی که در آذر ماه سال ۱۴۰۰ در خصوص اموال تملیکی از دولت به مجلس ارسال شد، اعلام وصول شود. این لایحه دوفوریتی باید ظرف ۷۲ ساعت بررسی می‌شد، اما ۳۰۰ روز گذشته و هنوز اعلام وصول نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تسهیلات اشتغال زایی هم گفت: ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی پرداخت شده یا در مرحله نهایی برای پرداخت قرار دارد که امری بی‌سابقه است.

کدخبر: 841425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟