دریادار تنگسیری کیست؟

علیرضا تنگسیری زاده ۱۳۴۱ آبادان نظامی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ فرماندهی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران را برعهده داشت و در فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود.

زندگی نامه علیرضا تنگسیری

علیرضا تنگسیری متولد استان بوشهر در بخش ساحلی شهرستان تنگستان است که به دلیل موقعیت شغلی پدرش در منطقه اروند کنار، به استان خوزستان مهاجرت کردند.

    فرمانده منطقه یکم (بندرعباس) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ تا ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۸ سال)

    فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۱ شهریور ۱۳۹۷ تاکنون

رزمایش سپاه در خلیج فارس

در واکنش به رزمایش سپاه در خلیج فارس که در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ برگزار شد و در این در رزمایش علیرضا تنگسیری جانشینی نیروی دریایی سپاه را بر عهده داشت، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت:   «کاملاً برای ما آشکار است که آنها در نظر داشتند با این رزمایش نظامی این پیغام را همزمان با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن تحریم‌ها بفرستند که دارای توانایی‌های نظامی هستند.»

مواجه با نیروهای آمریکایی

علیرضا تنگسیری در مورد مواجه با نیروی های آمریکایی در خلیج فارس در مصاحبه ی با شبکه العالم گفت:   «در اسلام مماشات نفی شده است. ما از راهبرد خود یک قدم عقب ننشستیم. هر شناوری که وارد خلیج فارس می شود و از تنگه هرمز عبور می کند، جز وظایف ماست که این شناور را کنترل کنیم.»

کدخبر: 835160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟