از تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها ، مراکز اقامتی و گردشگری تا کسب و کارهای فضای مجازی

سخنگوی دولت : ارائه گزارش موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی به دولت

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه امروز دولت وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کردند.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه )  هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیئت وزیران با اشاره به محتوای جلسه امروز هیئت دولت افزود: امروز وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کردند تا پیگیری حقوقی این تخلفات و جرایم متعدد که از سوی برخی مقامات خارجی برای حمایت از اینگونه اقدامات رخ داد و نیز تلاش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌های خارج از کشور برای  آشوب‌آفرینی و آموزش‌هایی که در این زمینه داشتند، انجام شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حواشی حضور دیروز وی در دانشگاه علامه طباطبائی، تصریح کرد: طبیعتاً حضور دولتمردان در مجموعه‌های مختلف مردمی به ویژه مجموعه‌های نخبگانی مورد تأکید مستمر رییس جمهوری و یکی از تکالیف دولت است هم برای پاسخگویی و هم ایجاد شفافیت به عموم مردم و به ویژه جامعه نخبگانی.

بهادری جهرمی یادآور شد: آقای رئیسی  امروز هم مجدداً تاکید داشتند که باید این حضور از میان هیئت دولت در بین مردم و جمع‌های نخبگانی ادامه یابد. همانطور که در سفرهای استانی هم همین روال بوده است. این رویه ثابت دولت است و یکی از شعارهای این دولت هم برداشتن دیوارها میان مردم و دولت است که سابقه خوبی از آن در یکسال گذشته وجود دارد.

 بهادری جهرمی ادامه داد: درزمان خروج من از دانشگاه  اصرار کردم که حتماً برویم و آنان را هم ببینیم. اتفاقاً برخی با این نظر مخالف بودند و مسیر عادی خروج ما هم با محل تجمع تداخل نداشت، اما من اصرار کردم که حتماً این عزیزان را هم ببینیم و چون سلیقه‌شان با ما متفاوت است از پاسخگویی به آنان صرف نظر نکنیم.

وی افزود: من  در جمع آنان حاضر شدم و اعلام کردم که هر کس سوال و مسئله‌ای دارد در خدمتشان خواهم بود و برخی از آنان سوال‌هایی را مطرح کردند و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه هم در میان آنان بودم و پاسخ‌هایی در حد توان به آن ارائه کردم.

خاندوزی :  حیاط خلوت مدیرانی که برای خودشان پاداش تعیین می کردند

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اسفناک خواندن وضعیت شرکت‌های دولتی گفت: یکی از اولین گام های وزارت اقتصاد این بود که با شفاف کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، مدیران دولتی را پاسخگو کنیم.

سید احسان خاندوزی امروز( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اموال عمومی مردم دست مدیرانی قرار داشت که در یک حاشیه امین و یک حیاط خلوت تاریک مدیریت  می کردند، زیان می‌ساختند و برای خودشان پاداش تعیین می کردند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم این تاریک خانه را به صورت کاملا شفاف و شیشه ای برای همه مردم باز کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اسفناک خواندن وضعیت شرکت‌های دولتی گفت: یکی از اولین گام های وزارت اقتصاد این بود که با شفاف کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، مدیران دولتی را پاسخگو کنیم.

خاندوزی با اشاره به نشست شب گذشته کمیسیون اقتصادی دولت گفت: مصوباتی در زمینه مالیات‌های مستقیم و مالیات بر مجموع درآمد در این کمیسیون به تصویب رسید که پس از تصویب در هیات دولت در به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: هیأت دولت در جلسه امروز با طرح مجلس شورای اسلامی نیز موافقت کرد وزیر اقتصاد را نماینده خود در صحن مجلس مصوب کرد.

وزیر ارشاد: ضرورت‌های مورد نیاز پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان داخلی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه این وزارتخانه را در حوزه پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان داخلی تشریح کرد.

مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه وزارت ارشاد برای معرفی یک پلتفرم قابل اعتماد برای مردم، اظهار کرد: در اتفاقاتی که افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد مهمترین بحث این بود که در حوزه سرویس های داخلی پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان، چند مسأله را باید برای مردم تامین کنیم.

وی اضافه کرد: یکی اینکه به موجب این تصمیم باید بتوانیم خدماتی که مردم لازم دارند در اختیارشان قرار داده شود و نکته بعد اینکه حس اعتماد عمومی را هم داشته باشد که بسیار اهمیت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این بحث در مراجع مختلف تصمیم‌گیری مطرح است و ما و دوستان که در تامین محتوا مسئولیت داریم نیز موضوع را پیگیری می کنیم.

ضرغامی : تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب درخواست این وزارت خانه برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه‌ جلسه امروز( چهارشنبه ) هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای اقتصاد درخواست وزارت میراث فرهنگی برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری به تصویب رسید.

وی افزود: بااینکه این مصوبه بار مالی قابل توجهی داشت، اما به دلیل اهمیت این حوزه و ضرورت تقویت زیرساخت ها این تمدید دوساله مورد موافقت قرار گرفت.

وزیر گردشگری تاکید کرد: سال گذشته تلاش زیادی شد که بیمه‌ فعالان صنایع دستی که کسب و کار و درآمد قابل توجهی ندارند یک طرفه از سوی دولت بیمه شوند و رییس جمهوری برای ۱۰ هزار نفر از فعالان این حوزه بیمه را مورد موافقت قرار دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه استفاده از وی پی ان آسیب پذیری دستگاه های کاربران را به دنبال خواهد داشت و راه رخنه هکرها به گوشی مردم را تسهیل می‌کند، گفت: توصیه کارشناسانه این است که مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از کسب و کار فضای مجازی اولویت دولت است، اظهار کرد: خبر خوب امروز مربوط به توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی است که یکی از اولویت های دولت سیزدهم است. کارگروه مربوطه دیروز مصوبه بسیار خوبی را برای کسب و کارهای مجازی صادر کرد.

وی افزود: معافیت های مالیاتی برای کسب و کارهای فضای مجازی و تسهیلات بانکی و غیره در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید و پس از نهایی شدن برای اطلاع رسانی آن برنامه خبری خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات با طرح این سوال که آیا استفاده از فروش فیلترشکن و کسب در آمد از آن مجاز است یا نه، اظهار داشت: باید گفت که فروش فیلترشکن غیر مجاز است اما متاسفانه جرم انگاری نشده است؛ البته تلاش هایی صورت می گیرد که جرم انگاری شود البته این جزو وظایف من نیست و نهادهای مربوطه باید دنبال کنند اما استفاده از اینها با ایجاد نا امنی در ادوات و ابزارها همراه می شود.

کدخبر: 834533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟