واکنش دبیر ستاد حقوق بشربه تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران / تحریم‌های جدید علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی

به گزارش رکنا، به نقل از امور بین‌الملل قوه قضاییه ، کاظم غریب آبادی و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با انتشار پیامی در توییتر خود به تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشورمان واکنش نشان داد.

غریب‌آبادی، در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی نوشت: در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا بطور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی بیگناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متاسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می کند!

اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد

گفتنی است ، اتحادیه اروپا روز گذشته ( دوشنبه ) و در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در «لوکزامبورگ»، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو، چند نهاد و شخص ایرانی را تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس امنیت اخلاقی، وزیر ارتباطات ایران و همچنین بخش سایبری سپاه پاسداران مشمول تحریم‎های اتحادیه اروپا شده‎اند.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا در مجموع ۱۵ فرد و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود افزود؛ این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی و ممنوعیت سفر است.

چندی قبل چهار دیپلمات اروپایی اعلام کردند که کشورهای اتحادیه اروپا به توافق در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی به دنبال رویدادهای اخیر ایران در رابطه با مرگ مهسا امینی رسیده‌اند .

کدخبر: 834088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟