گفت و گوی رئیس قوه قضاییه با معترضان جداکننده خط اعتراض از آشوب است

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه برای گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی جداکننده خط اعتراض از آشوب است.

محمد مظفری در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه رویکرد رئیس دستگاه قضا مبنی بر گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه به منظور رفع ابهامات معترضان ،گروه‌ها، انجمن‌ها و مردم اعلام کرد که آمادگی گفت و گو را دارد که این امر نشانه هوشمندی، اقتدار و قدرت قوه قضاییه است.

وی در ادامه گفت: اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه برای گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی جداکننده خط اعتراض از آشوب است.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد بیان کرد: قوه قضاییه این رویکرد را در نظر گرفته است تا اگر معترضان برای اصلاح و رفع نواقص صحبتی دارند مراجعه و نظرات خود را بیان کنند.

وی در ادامه‌ گفت: رویکرد ایجاد فضای گفت و گو با معترضان اتمام حجتی برای لیدرهای معترضان، گروه‌ها و انجمن‌هایی است که در کشور فعال هستند تا از این طریق نظرات خود را بیان کنند.

مظفری اظهار کرد: با توجه به اینکه قوه قضاییه وظیفه برخورد با اغتشاشات و آشوب گران را دار‌د و وظیفه‌ای برای گفتگو با معترضان ندارد ولی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  باب گفت و گو را باز کرد.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه در کنار میزهای ارائه کننده خدمات حقوقی جهت صیانت از حقوق عامه میزهای گفت وگو را نیز برپا کرده است تا صحبت‌های مردم و معترضان را شنیده و بدون واسطه به رئیس قوه قضاییه منتقل کند.

مدیرعامل خبرگزاری ایلنا:

ایجاد زمینه گفت‌وگو می‌تواند به حل مسئله کمک کند

مسعود حیدری در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه رویکرد رئیس دستگاه قضا مبنی بر گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: از طریق ایجاد فضای گفت وگو نظرات کسانی که صاحب نظر هستند و می‌توانند به حل مسئله کمک کنند شنیده می‌شود ولی روند ایجاد فضای گفت و گو با افراد معترض باید ادامه داشته باشد.

مدیرعامل خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه ایجاد زمینه گفت‌وگو می‌تواند به حل مسئله کمک کند، گفت: برخی مسائل باعث شده پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر گفت وگو با افراد معترض استقبال نکنند اما ایجاد زمینه گفت‌وگو می‌تواند به حل مسئله کمک کند.

یک نماینده مجلس:

رویکرد رئیس قوه قضاییه برای گفتگو با معترضان اعتماد به نظام و دستگاه قضایی را افزایش می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات رئیس دستگاه قضا در شورای‌عالی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «اعلام می‌کنم آمادگی استماع نقطه‌ نظرات و پیشنهادات و انتقادات از طریق گفت‌وگو را دارم» گفت: قاعدتا همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند موضوعات متعددی در این شرایط به وجود  آمده که نباید به یک نگاه، سلیقه و اندیشه به این اتفاقات و افراد مرتبط با آنها نگریست. 

وی افزود: باید با نگاهی بلند و اندیشمندانه برای حوادث اخیر چاره اندیشی کرد که خوشبختانه در این راستا نگاه دستگاه قضا با دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی همسویی دارد. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید با کسانی که اغتشاشگر هستند و جزو لیدرهای این جریان هستند مقتدرانه برخورد کرد، گفت: عده‌ای هم گول خورده‌اند که باید با رافت اسلامی با آنها برخورد کرد همچنان که قوه قضاییه همین رویه را در پیش گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا با اشاره به اینکه باید برای افرادی که در حوادث اخیر دچار خطای تشخیص شده و یا گول خورده‌اند، کار فرهنگی انجام شود تا متنبه و آگاه شوند، تصریح کرد: اینکه افراد بی تقصیر هم آزاد می‌شوند رویه مطلوبی است که دستگاه قضا در پیش گرفته است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد گفتگو از سوی رئیس دستگاه قضا، رویکرد مثبتی است که باعث می‌شود اعتماد مردم به نظام و دستگاه قضا بیشتر از گذشته شود. 

یک نماینده مجلس:

ایجاد زمینه گفت و گو برای مصالح کشور و بالابردن راندمان کار آن مفید و موثر است

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات رئیس دستگاه قضا در شورای‌عالی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «اعلام می‌کنم آمادگی استماع نقطه‌ نظرات و پیشنهادات و انتقادات از طریق گفت‌وگو را دارم» گفت: اگر گفتگوها در شرایط درستی انجام شود، حتما برای کشور مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: منهای شرایط فعلی کشور و مسائلی که ایجاد شده است، ایجاد شرایط گفتگو بین مردم و حاکمیت و دولت کار مناسبی است. 

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: در برنامه‌های بالادستی قبلی و بیانات رهبر انقلاب نیز بارها به انجام گفتگو و ایجاد شرایط برای گفتگوی مردم و مسئولان اشاره شده است لذا باید شرایطی فراهم شود تا افراد از گروه‌ها و دسته‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیایند و نظرات خود را با مسئولان در میان بگذارند و صدای خود را به گوش آنها برسانند تا مسئولان نیز مبتنی بر این نظریات تصمیم گیری‌های لازم را داشته باشند. 

مفتح عنوان کرد: اگر گفتگوها در مجاری قانونی خود مطرح، تبدیل به قانون و اجرایی شوند، حتما برای مصالح کشور و بالابردن راندمان کار آن مفید و موثر خواهند بود. 

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا:

ایجاد فضای گفت و گو با معترضان بخش عمده‌ای از شکاف‌ها و نزاع‌ها را کاهش می‌دهد

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا گفت: با توجه به رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر ایجاد فضای گفت و گو با معترضان، زمانی که این فضا شکل گیرد بخش عمده‌ای از شکاف ها، نزاع‌ها، درگیری‌ها و سوء تفاهم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مهدی عرفاتی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه رویکرد رئیس دستگاه قضا مبنی بر گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی اتفاقات اخیر در کشور چه اندازه به حل مسائل کمک می‌کند، اظهار کرد: موضوع گفت و گو و تعامل بین بخش‌های مختلف جامعه مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر در مورد آن صحبت‌های بسیاری شده است.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا گفت: گفت و گو به عنوان یک راه حل برای پایان نزاع، درگیری، اختلافات و شکاف‌های اجتماعی مطرح است و چه بسا تنها راه حل مسئله، گفت و گو است به‌طوری‌که رئیس قوه قضاییه با تصریح این موضوع باب جدیدی را گشوده و این اتفاق را رقم زده است.

عرفاتی بیان کرد: نکته اصلی این است که منشا و ریشه برخی از اختلاف نظرها و شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و نزاع‌های اخیر در خیابان‌ها این است که سوء تفاهمی بین بخشی از اقشار مردم به ویژه نسل‌های جدید با بخش‌های حاکمیت و مدیران کشور به وجود آمده است که تنها راه حل برطرف شدن سوء تفاهم‌ها گفت و گوی بی واسطه و چهره به چهره است.

وی در ادامه گفت: با توجه به رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر ایجاد فضای گفت و گو با معترضان، زمانی که این فضا شکل گیرد بخش عمده‌ای از شکاف‌ها، نزاع‌ها، درگیری‌ها و سوء تفاهم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عرفاتی اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها و اساتید دانشگاه‌ها این است که برای گفت و گوی که سران کشور با اعتقاد می‌گویند قائل به انجام آن هستند مسیر، ایده و راهکار پیشنهاد دهند تا در مسیر و فرایند این گفت و گوها شکل گیرند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت:

اعلام آمادگی گفت و گو رئیس قوه قضاییه با افراد معترض امر مبارکی است

مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر آمادگی گفت و گو  با افراد معترض امر مبارکی است که باید آن را به فال نیک گرفت.

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه رویکرد رئیس دستگاه قضا مبنی بر گفت و گو با افراد معترض به مسائل قضایی اتفاقات اخیر در کشور چه اندازه به حل مسائل کمک می‌کند، اظهار کرد: مسئله گفت و گو میان مسئولان و مردم موضوعی است که از آن غفلت شده و باید تقویت شود زیرا زمانی که مردم با منطق مسائل را مطرح می‌کنند قاعدتاً دیگر منجر به حواشی نخواهد شد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: رئیس قوه قضاییه و مسئولان در سطوح مختلف باید رویکرد گفت و گو با مردم را اعمال کنند تا آنها بتوانند نظراتشان را ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر آمادگی گفت و گو  با افراد معترض امر مبارکی است که باید آن را به فال نیک گرفت گفتنی است که این امر باید در تمام سطوح کشور جاری باشد تا اعتراضات به این شکل بروز نکند.

کدخبر: 833034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟