از گشت ارشاد تا رتبه بندی معلمان و سود سهام عدالت

واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات نسبت به فوت مهسا امینی

رکنا سیاسی : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم اتفاقی که برای دختر خوب "کُرد" رخ داد را به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز ( چهارشنبه )هیات دولت با بیان اینکه همه ما از این اتفاقی که برای دختر خوب "کُرد" رخ داد ناراحتیم، اظهار کرد:  همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند، گویی اتفاقی برای عضوی از خانواده ما افتاده است.

وزارت کشور و نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع هستند و گزارش هایی که مبتنی بر اطلاعات دقیق تهیه می شود، مبنای تصمیم گیری خواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم عزیز ایران که نسبت به این اتفاق ابراز همدردی کرده‌اند، تشکر می کنم، زیرا این ابراز همدردی ها نشانه زنده بودن روحیه ایثار در جامعه ایرانی است. واکنش مردم، هنرمندان و ورزشکاران نشانه وحدت ملی ایران است. ما ایرانیان فارغ از قومیت همه ایرانی هستیم. در شادی ها و ناراحتی ها کنار هم هستیم. اما این مساله را مردم به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.

وی اضافه کرد: مردم ایران متحد و یکپارچه هستند. عده قلیلی تلاش می کنند وحدت و انسجام ملی ما را نشانه بگیرند. نظام اسلامی طبق قانون با کسانی که دنبال خدشه به وحدت ملی هستند، برخورد می کند. ان‌شاءالله این اتفاقات چند روز اخیر پشت سر گذاشته خواهد شد و ایران به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد : مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع گشت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه درباره گشت ارشاد در مرحله ابلاغ دارد.

محمدمهدی اسماعیلی درباره لزوم اصلاح روش های گشت ارشاد، اظهار کرد: این مساله می تواند مورد بحث و نقد قرار بگیرد. در موضوعات روشی، باب گفت‌گو باز است. هر قانونی تا قانون است، باید اجرا شود، ولی در عین حال می تواند مورد نقد قرار گیرد و اصلاح شود و این هیچ ایرادی ندارد. در این موضوع شواری عالی انقلاب فرهنگی در ماه های اخیر وارد کار شده و مصوبات خوبی دارد و فکر می کنم با ابلاغ این مصوبات، شیوه های جدیدی را در این عرصه خواهیم داشت. البته این موضوع ربطی به قضایای اخیر نداشته است و در خرداد و تیر وزارت فرهنگ، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط بررسی های خود را انجام دادند. الان یک مصوبه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله ابلاغ است . فکر می کنم با این مصوبه، بسیاری از این انتقادات و اشکالات مرتفع می شود و فضای همدلی را در اجرای قانون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این بحث روزهای اخیر چه ربطی به خدشه به امنیت مردم یا وحدت ملی دارد؟ بدخواهان به دنبال  مسیر انتقاد نیستند. اکنون صداوسیما و رسانه ها  نقد خود را مطرح می کنند و کسی با آنها مگر مخالف است؟ ما انتقادات را به رسمیت می شماریم و هر ایرانی  نسبت به قوانین می تواند نقد داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا روش های گشت ارشاد اصلاح خواهد شد،  تاکید کرد: نگفتم روش گشت ارشاد اصلاح می شود. الان در پلیس این موضوع به گشت امنیت اخلاقی تغییر نام پیدا کرده است. پلیس قانون خود دارد که آن را اجرا می کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی شیوه های نوینی به کار می گیرد که حداکثر رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات: بخاطر مسائل امنیتی ممکن است محدودیت هایی در اینترنت اعمال شود

عیسی زارع پور امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است، گفت: بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما کاهش باند نداشته‌ایم.

عیسی زارع پور امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در روزهای اخیر سرعت اینترنت کم شده و پهنای باند کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها است، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.

زارع پور خطاب به خبرنگاران، گفت: تا الان که خدمت شما هستم حدود 60 دستگاه از طریق پنجره ملی خدمات خود را ارائه می‌دهند و حدود 30 دستگاه هم از قبل از طریق پنجره ملی مجوزها، خدمات خود را که عموما دادن مجوز هست ارائه کردند و چون پنجره ملی مجوزها به پنجره ملی خدمات متصل شده است، می‌توان گفت که اکنون حدود 90 دستگاه در پنجره ما حضور دارند و روند پیوستن دستگاه‌ها به این پنجره ادامه دارد. دیشب سازمان محیط زیست به این پنجره وصل شد، روز گذشته بانک مرکزی و این روند ادامه دارد و این پنجره می‌تواند مرجع تعامل دولت با مردم باشد.

وزیر آموزش و پرورش : قانون رتبه‌بندی معلمان برای اجرا مشکل منابع ندارد

 وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سامانه اصلی آموزش و پرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها نیز هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

یوسف نوری امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع است، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارید؟ ادامه داد: یکسری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یکسری مدارک تکمیلی را بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی و یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم و باید یکبار برای همیشه در راستای اجرای این طرح این مدارک در سامانه مشخص شده قرار گیرد و ما از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند ،انجام اجرای این موضوع از سی و یکم شهریورماه تمدید شده و من از همکارانم خواهش می‌کنم هرچه زودتر این اطلاعات و مدارک را جمع‌آوری و ثبت کنند تا ما این کار را زودتر انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که علت عدم اجرای این طرح به مباحث بودجه‌ای و کمبود منابع بر می‌گردد، تصریح کرد: نه منابع ۳۸ همت است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود و این شروع رتبه‌بندی معلمان است و برای سال آینده تقویمی یعنی سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی به هر فرد در هر رتبه پرداخت می‌شود.

 میرکاظمی: تلاش می کنیم تا۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲به مجلس ارسال شود

سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می کنیم تا۱۵ آذر لایجه بودجه۱۴۰۲ را به مجلس ارسال کنیم.

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: علی الحساب پول معلمان را تا شهریور را پرداخت کردیم و یک میلیون تومان را هم میریزیم تا اینکه تا احکام آنها توسط آموزش و پرورش صادر شود.

وی درباره پرداختی به بازنشستگان در شهریور گفت: بخشی از تخصیص بازنشستگان صادر شده است و خزانه منابع را تأمین کند بعضی پرداخت ها انجام می شود.

میرکاظمی درباره آخرین شرایط تهیه برنامه هفتم توسعه ، اظهار کرد: چارچوب آن تهیه شده است. تلاش می کنیم بودجه۱۴۰۲ را براساس سیاست های ابلاغی تهیه کنیم و ۱۵ آذر به مجلس برسانیم. همزمان تهیه برنامه هفتم را هم در دستور کار داریم که البته اتفاق خوبی نیست که برنامه هفتم و بودجه همزمان شده است. ابتدا بودجه را به مجلس میفرستیم و سپس برنامه هفتم را به مجلس ارسال می کنیم. چون تهیه برنامه توسعه زمان بر است.

وی با تکذیب این ادعا که هیچ پرداختی به پیمانکاران امسال انجام نشده است، تصریح کرد: اینگونه نیست. پرداختی داشته ایم، اما پر اخت های عمده در نیمه دوم سال است چون درآمدها در نیمه دوم بیشتر محقق می شود. بالغ بر ۳۵ همت تاکنون پرداخت شده است. پس از تامین منابع، سایر پرداختی ها هم انجام می شود.

 خاندوزی: تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ بود

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از نحوه انتشار خبر مربوط به تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری تعجب کردم، این مساله حساب‌ها متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ بوده است.

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت  گفت: تمام مبالغ واریزی جهت سود سهام عدالت که با پیگیری ویژه انجام شد در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار گرفته است و کاملا اختیار مدیریت سود سهام با خود مردم است.

درباره کسانی که نقص مدارک داشتند یا برخی متوفیانی که مدارک آنها ناظر به انحصار وراثت است، به محض اینکه مسایل‌شان حل شود، سودی که طلب داشته باشند، واریز می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه از سه روز پیش خبازان تهران با این ادعا که مالیات شان افزایش یافته است، دستگاه‌های پوز را جمع کردند و قیمت نان را افزایش دادند؟ گفت: هیچ بنایی بر افزایش مالیات اقشاری که اتفاقا باید از آنها حمایت شود، از جمله نانوایان نداشتیم و اگر تخلفی هم باشد حتما وزارت کشور و استانداری ها و سازمان غله کشور پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

کدخبر: 827478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟