مقتدی صدر: توهین به زائران ایرانی ممنوع و حرام است/ حمل هر نوع سلاح وهرگونه شیئ برنده ممنوع است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه شفق نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در توییتی هواداران خود را به شرکت در مراسم زیارت اربعین و رفتن به سمت کربلای معلی دعوت کرد.

وی از آن ها خواست که از شعارهای حزبی، طائفه ای و فرقه ای و ‌نظامی دوری گزیده و بدون پرچم های حزبی، طائفه ای، نظامی یا خاصی شرکت کنند.

برپایه این گزارش، مقتدا صدر در این توییت خود بار دیگر خواستار عدم مشارکت سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) و الحشد الشعبی در تامین امنیت شد.

به نوشته شفق نیوز، مقتدی صدر همچنین از طرفداران خود خواست که "هیچ گونه تصاویری چه از شهدا و چه غیر شهدا در دست نگیرند و کفن یا هر لباس دیگری که آن ها را از دیگر زائران متمایز کند به ویژه لباس نظامی بر تن نکنند".

وی همچنین گفت که تعدی فیزیکی یا زبانی و یا هر نوع دیگری به زائران غیر عراقی به ویژه برادران ایرانی امری زشت و ممنوع و بلکه حرام است.

رهبر جریان صدر همچنین گفت: متهم کردن دیگران و توصیف آنها به بعثی یا تروریستی یا شبه نظامی یا سایر توصیف ها در زیارت اربعین امری ممنوع بلکه ‌حرام و در حکم دروغ ‌پراکنی است.

وی گفت: حمل هر نوع سلاح بلکه هرگونه شیئ برنده ممنوع و بلکه حرام است وهر کس خلاف آن عمل کند، سروکارش با مراجع امنیتی خواهد بود.

مقتدی صدر همچنین گفت: هر کس (از این موارد) پیروی نکند، ما از وی مبرا هستیم و به هیچ وجه به ما وابسته نیست.

کدخبر: 824449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟