دولت از بنزین، دارو و نان حمایت کامل می کند/ پول پاشی بین مردم نقش مُسَکّن را دارد و چاره کار نیست

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه کارنامه عملکرد دولت در سال اول بسیار خوب است، اظهار کرد: دولت در تلاش است که قیمت ها حتی المقدور کنترل شود و در جایی که قیمت ها افزایش می یابد، با تدابیری مثل پرداخت یارانه جبران شود.

کارنامه دولت در سال اول بسیار خوب است

حسینی در ادامه گفت: در مجموع کارنامه دولت در حوزه سیاست خارجی، صنعت، کشاورزی، فرهنگ، صادارت، ورزش، گردشگری و سایر حوزه ها در سال اول بسیار خوب است. غلبه بر کرونا با همت رئیس جمهور و وزارت بهداشت و دیگر نهادها هم زمینه ساز رونق کسب و کار مردم شد.

پول پاشی بین مردم نقش مُسَکّن را دارد و چاره کار نیست

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی آثار اقدامات دولت در سفره مردم قابل لمس خواهد بود، گفت: دولت روز به روز گام های اساسی تری برای بهبود وضعیت معیشت مردم برمی دارد و در این تردید وجود ندارد، اما به خاطر طرح اصلاح یارانه ها، التهاباتی در بازار ایجاد شد و عواملی مثل تورم جهانی و سوء استفاده عده ای در داخل کشور هم بر نوسان قیمت‌ها افزود.

حسینی تاکید کرد: دولت تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم به کار گرفته است. به طور مثال خرید گندم با قیمت بیش از سال های قبل کمک زیادی به کشاورزان بود و انگیزه آنان بر کاشت گندم را افزایش داد چون خرید آن از سوی دولت تضمین شده است. افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان یا افزایش یارانه ها به 400 هزار تومان برای کمک به معیشت مردم بود. الان هم بحث افزایش حقوق کارکنان در دولت مطرح است. هرجا این امکان حمایت بیشتر از کارکنان زحمت‌کش و دیگر اقشار جامعه فراهم باشد، دولت اقدام می کند ولی باید کارهای اساسی و عام المنفعه را در شمار اولویت‌ها قرار داد، زیرا پول پاشی بین مردم نقش مُسَکن را دارد و چاره کار نیست، بلکه باید دنبال سرمایه گذاری برای افزایش تولید در کشور باشیم. در عین حال تاکید رهبری و رئیس جمهور بر این است که در تصمیمات اتخاذ شده،  باید توان اقشار کم درآمد جامعه را باید در نظر داشت و از این رو دولت در تلاش است که قیمت ها حتی المقدور کنترل شود و در جایی که قیمت ها افزایش می یابد، با تدابیری مثل پرداخت یارانه جبران شود.

دولت از بنزین، دارو و نان حمایت کامل می کند

وی خاطر نشان کرد: دولت از بنزین ، دارو و نان حمایت کامل می کند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید. قرار نیست یارانه این کالاها حذف شود، هرچند که عده ای  آن را مدام مطرح می کنند.

گزارش تحقیق و تفحص حتما باید خوانده شود/ در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارند

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است با توافق سران قوا از این پس تحقیق و تفحص مجلس علنی نشود، بیان کرد: معمول این است که پس از اینکه تیم تحقیق و تفحص، گزارش تفصیلی تهیه کردند، خلاصه ای از آن در صحن علنی مجلس قرائت می شود و تاکنون هیچ و وقت کل گزارش به تفصیل قرائت نشده است، بلکه گزیده آن در قالب چند صفحه ارائه شده است. باید اشاره کرد که گزارش تحقیق و تفحص یک گزارش اولیه است و قطعی نیست و در دادگاه باید بررسی و قضاوت شود. رئیس مجلس اعلام کردند که پیش از این رهبری تذکر داده اند چرا قبل از اثبات جرم اسامی افراد را از تریبون مجلس خوانده شده است؟  و شایان ذکر است که گزارش جنجالی اخیر در خصوص شرکت فولاد مربوط به مدیریت دوره قبل است.

وی تاکید کرد: گزارش تحقیق و تفحص حتما باید خوانده شود ولی اسامی افراد تا تخلف آنها محرز نشده است، نباید بیان شود.

به گفته حسینی، قوا در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارند. دولت هم با فساد مبارزه می کند و هم با تهیه سازوکارهایی از جمله شفافیت یا تسهیل صدور مجوز کسب و کار زمینه بروز فساد، رانت و امضاهای طلایی را از بین می برد، در مورد مفاسد فولاد و دیگر مراکز دولت برخورد قاطع می کند.

منبع : ایسنا

کدخبر: 821606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟