قطع برق منازل و سهمیه بندی گاز مشاغل در فرانسه

به گزارش رکنا ، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: اظهارات بورن در مصاحبه با تلویزیون «تی ام سی» در آستانه نشست ویژه روز چهارشنبه دولت با تمرکز بر انرژی ومسائل آب و هوایی مطرح شده است.

بورن گفت این وضعیت تا حدی به خاطر تبعات جنگ اوکراین و همچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ راکتور هسته ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری است.

فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود به انرژی هسته ای و برای حدود ۷ درصد از نیاز برق خود به گاز متکی است. نیاز فرانسه به انرژی هسته ای برای تامین برق بیشتر از هر کشوری است.

بورن گفت: «این بدان معناست که ما برق کمتری تولید می‌کنیم و ممکن است لحظاتی، اگر هوا بسیار سرد باشد، برای تامین برق مشکل داشته باشیم.» «در چنین حالتی ما به صورت چرخشی و محله به محله، بیش از دو ساعت  برق را قطع می‌کنیم».

با این حال بورن اطمینان داد که گاز در خانه های فرانسوی قطع نمی شود، زیرا مردم بیشتر برای گرم کردن خانه های خود از این منبع انرژی استفاده می کنند.

این مقام فرانسوی گفت که گاز به طور بالقوه می تواند برای مشاغلی که بزرگترین مصرف کنندگان هستند، سهمیه بندی شود.

وی توضیح داد که چنین تصمیمی به دلیل ترکیبی از شرایط بد از جمله قطع گاز توسط روسیه، محدودیت واردات گاز طبیعی مایع و زمستان بسیار سرد صورت خواهد گرفت.

شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه اعلام کرده که از روز پنجشنبه به دلیل اختلاف مالی، تمام تحویل گاز به شرکت فرانسوی  «اِنجی» را متوقف می کند. این شرکت فرانسوی گفته که قبلاً گاز کافی برای انجام تعهداتش در قبال مشتریان را تامین کرده است.

همچنین شرکت گازپروم روسیه، جریان گاز طبیعی از طریق یک خط لوله اصلی از روسیه به اروپا را در اوایل روز چهارشنبه متوقف کرد. این قطعی یک  برنامه موقت از قبل اعلام شده بود. گازپروم بعلاوه طبق برنامه، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را تا روز شنبه به دلیل توقف سه روزه تعمیر و نگهداری معمول در ایستگاه کمپرسور کاهش می دهد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 821044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟