کانادا 62 مقام و نهاد روس را تحریم کرد

به گزارش رکنا ، کانادا در نشست مجازی روز سه‌شنبه سران کشورهای جهان از تحریم‌های جدید علیه تعدادی از مقام‌ها و نهادهای روسیه خبر داد.

جاستین ترودو  نخست وزیر کانادا گفت: «کانادا اقدامات جدیدی را علیه 62 نهاد نزدیک به رژیم روسیه و نهادهای بخش دفاعی که همدست روسیه در حمله به اوکراین هستند، اعمال کرده است».

وی اضافه کرد: «در میان شخصیت‌هایی که تحریم شده‌اند،‌مقام‌های عالی رتبه دولتی قرار دارند که شامل فرماندهان فدرال، مقام‌های منطقه‌ای، اعضای خانواده‌شان و مقام‌های ارشد بخش‌های دفاعی می‌شود».

ترودو همچنین از افزایش 3 میلیون دلاری کمک‌های اقتصادی در حمایت از بخش‌های مختلف اوکراین از جمله نیروی پلیس و خدمات اورژانس این کشور خبر داد.

نخست وزیر کانادا همچنین تاکید کرد که این کشور با ترویج اطلاعات غلط توسط رسانه‌های حامی روسیه مقابله خواهد کرد.

وی این سخنان را در حضور «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان مطرح می‌کرد.  این در حالی است که صدراعظم آلمان روز سه شنبه گفته که آلمان قصد دارد تسلیحات بیشتری به ارزش بیش از  ۴۹۸.۵۵ میلیون دلار به اوکراین تحویل دهد.

گفته می‌شود که آلمان قصد دارد سه سامانه دفاع هوایی دیگر از نوع «آیریس تی»، ۱۲ خودروی زرهی، ۲۰ موشک‌انداز، مهمات نقطه زن و سامانه‌های ضد پهپاد را به اوکراین ارسال کند.

این منبع گفت که این تسلیحات در سال ۲۰۲۳ و احتمالاً زودتر تحویل اوکراین خواهد شد. این امر قرار است مورد تایید کمیته بودجه پارلمانی آلمان قرار گیرد.

کدخبر: 818142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟