قالیباف: مسئولان مطالبات پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند/ کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت علی ابن الحسین (ع) سیدالساجدین به محضر شیعیان و پیروان آن حضرت و ملت گرانقدر ایران، گفت: بیست و چهارمین سالگرد شهید لاجوردی از چهره های منور انقلاب از مجاهدین فی سبیل الله را به دوستان، همراهان و خانواده این شهید و به ویژه کارکنان قوه قضائیه تسلیت می گویم.

وی با اشاره به زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک گفت: این روز را به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان فراموش نشدنی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: عموم پزشکان ایرانی به خصوص پزشکان پرتلاش و دغدغه مند شاغل در بخش های آموزشی و درمانی دولتی در سال های اخیر، به پشتوانه دانش، تجربه و روحیه جهادی خود توانستند بر دو آزمون سخت فائق آیند؛ نخست جهاد پزشکان در مدیریت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سربلندی در آزمون ملی روزهای اوج کرونا و دوم غلبه بر تحریم های ظالمانه ای که با آگاهی و هدفمند سلامت و جان ملت ایران را نشانه رفته بود و با تمام توان مانع از ورود تجهیزات پزشکی و دارو به کشور شدند، نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود، تاریخ ساز و فراموش نشدنی است.

قالیباف تاکید کرد: ضروری است مسئولان امر علاوه بر بسیج تمام امکانات برای شکست سیاست های تحریمی علیه ملت ایران، برآورده ساختن مطالبات صنفی پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند. همچنین حفظ کیفیت آموزش پزشکی در کشور در عین رفع دغدغه های جمعی از پزشکان دلسوز این آب و خاک باید به طور ویژه مد نظر وزارت بهداشت باشد.

رئیس مجلس در پایان گفت: از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه پزشکی را در ارائه خدمات با کیفیت، روزآمد و عادلانه مردم ایران مسالت دارم.

 درست نیست بگوییم بانک‌ها ربا می‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست که از تریبون جمهوری اسلامی مکررا تکرار شود که بانک‌ها ربا می‌دهند چرا که تمام عقود و قراردادهایی که در بانک‌ها بسته می‌شوند مورد تایید شورای فقهی و شرعی است.

به گزارش  رکنا به نقل از خانه ملت ، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز( سه شنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جریان بررسی این طرح چندین بار نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که بانک‌ها ربا می‌دهند در حالی که این حرف درست نیست، این‌که از تریبون جمهوری اسلامی در مجلس بگوییم که بانک‌ها ربا می دهند غلط است.

رئیس مجلس گفت: همه عقود و قراردادهایی که در بانک‌ها بسته می‌شود مورد تایید شورای فقهی است. در آخرین زنجیره بعضا کار صوری با مجموعه بانک‌ها صورت می‌گیرد که غلط است و باید جلوی آن گرفته شود اما این درست نیست که قوانین و مقررات را ندیده و بگوییم که بانک‌ها ربا می‌دهند.

کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده خمینی‌شهر در خصوص اهمال کانون وکلا در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در ملاک قرار دادن نمره تراز در آزمون وکلا گفت: کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است و مجلس شورای اسلامی استفساریه‌ای را در این زمینه بررسی می‌کند.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند روزی است که نمایندگان بر  روی موبایل‌های خود پیام زیادی از سوی شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت دریافت کردند اتفاقی که افتاده این است که در آزمون وکالت نمره خام را ملاک عمل قرار دادند در حالی که صراحتا در قانون مصوب مجلس ذکر شده که نمره تراز باید ملاک قرار گیرد. بنده چندین بار در زمینه اجرای قانون در این حوزه تذکر دادم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه نامه نوشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا کانون وکلا قانون را تحریف کرده است و معاون قوه نیز علی‌رغم این‌که می‌داند مبنای قانون نمره تراز بوده اظهاراتی خلاف آن داشته است. زمانی که نمایندگان صراحتا داد می‌زنند که در آزمون وکالت نمره تراز مبناست و نه نمره خام، چرا باید کانون وکلا خلاف قانون عمل کند؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز عده‌ای از نمایندگان دو فوریت استفساریه‌ای را آماده کرده‌اند در حالی که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در زمینه این آزمون کاملا شفاف است و در آن کاملا شفاف ذکر شده که نمره تراز باید ملاک باشد چرا کانون وکلا زیر بار اجرای قانون نمی‌رود؟ سال‌های گذشته از آزمون حداقل ۱۰۰ هزار نفر قبول می‌شدند اما امسال ۸۹ هزار جوان شرکت کرده و تنها ۲۰۰۰ نفر قبول شدند جوانان ناکام به ما می‌گویند که شما قانون نوشتید که تسهیل شود اما چرا شرایط را تشدید کردید؟ اراده قانون‌گذار کاملا شفاف است و کانون وکلا قانون را اجرا کند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: همه مکلف هستند که قانون را رعایت کنند به خصوص کانون وکلا که خودشان مجری قانون و مدافع قانون هستند. اختلافی در این زمینه وجود داشت که در قوه قضاییه بحث و بنا شد تا برای رفع این ابهام استفساریه‌ای آماده شود و امروز نیز دو فوریت این استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد و پس از تصمیم‌گیری در خصوص آن فردا در صحن مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. اما این رفتار برای کانون وکلا خوب نیست.

کدخبر: 817890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟