ام الفساد کشور ما بانک‌ها هستند/ بانک‌ها  بجای سود باید هزینه دریافت کنند !

طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی امروز  ( یکشنبه 30 مرداد) مجلس   مطرح و فصل اول این طرح که شامل دو ماده تصویب شد.

محمدرضا صباغیان بافقی  ، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در روند بررسی این طرح اظهار داشت: باید بند بند قانون بانک‌ها اصلاح شود و اساس بانک‌ها مبارزه با ربا و سودهای بانکی باشد.

بانک‌ها بابت نگه داری پول مردم باید از آنها هزینه دریافت کنند نه سود بدهند

وی با بیان اینکه امروز کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که سود بانکی باید حذف شود، افزود: بانک‌ها باید بابت اینکه پول مردم را نگه می‌دارند، از مردم هزینه دریافت کنند نه اینکه بخواهند به مردم سود بدهند.

صباغیان بافقی ادامه داد: یکی از اهداف ما حذف ربا و سود بانکی است؛ اگر بانک امین باشد و ورشکسته نباشد و به دنبال ساختمان‌های مجلل خود نباشد، شک نکنند که مردم پول خود را در بانک‌ها می‌گذارند.

نماینده مردم مهریز در مجلس خاطر نشان کرد: اگر این مهم صورت بگیرد و سودهای بانکی حذف شود موضوع نقدینگی که یکی از مشکلات بزرگ کشور است از بین خواهد رفت. و بانکها بخاطر نگه داری از پول مردم  بجای سود دادن باید هزینه دریافت کنند.

دیرکردی که بانک از مردم می‌گیرد رباست

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی نیز در روند بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز بانک‌ها با عناوین مختلف فشار را به مردم بیشتر کرده‌اند و مردم جرائم دیرکردی که بابت وام‌هایشان می‌دهند اگر ربا نیست، پس نامش چیست؟

وی افزود: متاسفانه امروز بانک‌ها سودهای هنگفتی از مردم می‌گیرند و تولید کنندگان به دلیل بدهی‌ به بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و تولیدشان تعطیل شده است.

آصفری خاطر نشان کرد:خود این بانک‌ها برخی‌شان عامل ربا و ترویج آن شده‌اند؛ چقدر از مردم هستند که 10 میلیون وام گرفته‌اند و بانک امروز 20 میلیون از مردم گرفته است.

نماینده مردم اراک در مجلس بیان داشت: بانک‌ها برخوردهایی با مردم دارند که مردم به اسلام و نظام بدبین می‌شوند.

 ام الفساد کشور ما بانک‌ها هستند

حجت الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم در روند بررسی طرح بانکداری اسلامی اظهار داشت: همه ما با بانک‌های موجودی که رباخواری می‌کنند و جلوی اشتغال و تولید را می‌گیرند مخالفیم.

وی افزود: ام الفساد کشور ما بانک‌های موجود هستند و از مردم سود می‌گیرند؛ قوانینی که در این طرح مطرح شده شاید خالی از اشکال نباشد اما از بانکداری موجود قوانین منسجم تری دارد.

منبع : فارس

کدخبر: 817041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟