بیوگرافی سردار اسماعیل قاآنی

اسماعیل قاآنی در اواخر سال 1358 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد، و در اوایل سال 1359 با هدف آموزش راهی تهران شد.

فعالیت های نظامی

او در دوران آموزش با شهید خادم الشریعه موسس تیپ 21 امام رضا علیه السلام و شهید چراغچی فرمانده تیپ امام رضا علیه السلام در پادگان سعدآباد (پادگان امام علی علیه السلام فعلی) در یک کلاس آموزشی حضور داشت. پس از پایان دوران آموزشی به مشهد بازگشت و فعالیتش را در مرکز آموزش سپاه پاسداران به عنوان نیروی کادر آغاز کرد و با وقوع حوادث کردستان راهی آن منطقه شد.

 در دوران دفاع مقدس سردار قاآنی فرمانده لشکر 5 نصر بود و تا پایان جنگ این مسئولیت را برعهده داشت.

آشنایی سردار قاآنی با سردار شهید قاسم سلیمانی

سردارقاآنی در باره آشنایی  خود با سردار شهید سلیمانی در مصاحبه ای گفت:  از سال 1361 و در جلسه های مناطق علمیاتی، با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دوستی خود را شروع کرد که این دوستی و همکاری تا زمان شهادت سردار سلیمانی ادامه داشت.

بیوگرافی سردار اسماعیل قاآنی 2

وی افزود : ایشان( سردار سلیمانی)  در زمینه‌های مختلف از ما بالاترند و سن در توانایی‌ها، تجربیات، فهم و اخلاص ملاک نیست. ما در میدان جنگ با هم رفیق شدیم و کسانی که در سختی‌ ها با هم رفیق می‌شوند، ارتباطاتشان محکم‌تر و پایدارتر از افرادی است که در شهر یا محله‌ای با هم آشنا و رفیق می‌شوند. البته از افرادی هستم که به سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای که الحمدلله هم در دوره دفاع مقدس موفق بودند و هم بعد در مأموریت‌های داخل و خارج از کشور توفیق داشتند، ارادت دارم.

او تا تاریخ 13 دی ماه سال 1398 جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود، و پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی  با حکم  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

 شایعه شهادت سردار قاآنی

رسانه های عربی در روز چهارشنبه، 13 فروردین 1399 مدعی شدند سردار قاآنی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی در خاک سوریه به شهادت رسیده است. در حالی که ایشان روز سه شنبه به بغداد پایتخت عراق سفر کردند و با شماری از مقامان عراقی نیز دیدار و گفتگو داشتند. در هر صورت این شایعه تکذیب شد

کدخبر: 809539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟