بررسی نحوه ارائه خدمات قضایی به شهروندان در مجتمع قضایی شهید صدر تهران

به گزارش رکنا، علی القاصی در راس یک هیئت قضایی به‌منظور بررسی میدانی «نحوه ارائه خدمات قضایی» به شهروندان از مجتمع قضایی شهید صدر بازدید به‌عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به مجتمع قضایی شهید صدر با حضور در میان مراجعان به شعب اجرای احکام کیفیت نحوه ارائه خدمات، ثبت نوبت‌ها و احراز هویت اشخاص را مورد ارزیابی قرار داد.

وی همچنین در جریان بازدید از شعب نحوه اجرای بخشنامه شناسنامه‌دار کردن پرونده‌های مسن و معوق را مورد بررسی میدانی قرار داد. القاصی در جریان این بازدید، کیفیت اجرای دستورالعمل «ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی» را مورد ارزیابی قرار داد و در عین حال بر اهتمام بیش از پیش نسبت به عملیاتی‌سازی این دستورالعمل به‌منظور ساماندهی امور شهروندان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین بر ضرورت تعیین اوقات نظارت بیشتری در پرونده های اجرای احکام نسبت به قبل در شعب اجرا تاکید کرد.

وی با حضور در محل “کارگروه عملیاتی بررسی پرونده های مسن و معوق” در مجتمع قضایی شهید صدر، از این اقدام محبوب افراسیاب سرپرست این مجتمع قضایی که نقش موثری در رسیدگی و کاهش پرونده های مسن دارد، تقدیر کرد.

وی همچنین در جریان این بازدید ضمن استماع مشکلات حقوقی مطرح شده از سوی مراجعان، دستورات قضایی لازم را در جهت مساعدت به مراجعان صادر کرد.

جعفر داراب‌خانی رئیس حوزه ریاست و معاون قضایی رئیس کل، یحیی جعفری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران، سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، محمد قاسمی معاون قضایی رئیس کل در حفظ حقوق شهروندی و داراب رحمتی معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی، رئیس کل دادگستری استان تهران را در جریان این بازدید همراهی کردند.

منبع: میزان

کدخبر: 808270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟