همدان میزبان سی امین سفر استانی رییس جمهور / پنجشنبه 6 مرداد

رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‌  متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

 ۲۴۷ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادیِ اشتغالزا برای ارائه در سفر رییس جمهور

‌استاندار همدان گفت: آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ( ۶ مردادماه ) به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

علیرضا قاسمی فرزاد  افزود: با توجه به سیاست‌های مردمی دولتِ سیزدهم و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و در بین مردم بودن، رییس جمهور تاکنون به ۲۹ استان کشور سفر کرده است که تمامی این سفرها در راستای دیدار با مردم و همچنین رفع مشکلات و مسائل آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم دیار هگمتانه پنج شنبه این هفته میزبان رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت خواهند بود، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و از این فرصت بهترین استفاده را برای بیان ظرفیت‌ها و  دغدغه‌های استان همدان و زمینه سازی برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان فراهم کنیم.

استاندار همدان با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان، گفت: ۲۴۷ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادیِ اشتغالزا در راستای زمینه‌سازی پیشرفت و توسعه استان، برای ارائه و پیشنهاد در سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان تهیه شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به ارزش چندین هزار میلیارد تومانی طرح ها و پروژه های پیشنهادی، اظهار داشت: این طرح ها شامل پروژه‌ عمرانی و طرح‌های نیمه‌تمام و همچنین طرح های مالی و منابع مالی برای مجموعه های اقتصادی استان همدان است که برای طرح و تصویب در سفر آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان همدان برای سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت، تصریح کرد: از این سفر به عنوان فرصتی مغتنم و مهم در راستای رشد و توسعه و رفع مسائل و مشکلات استان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های جدی استان بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی و همچنین تامین آب شرب مصرفی است، گفت: برهمین اساس یکی از اولویت ها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم در راستای رفع مشکل آب شرب مردم شهر همدان، اجرای طرح آبرسانی بین‌ حوضه ای است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: به رغم شرایط ناشی از تحریم و کاهش اعتبارات پروژه‌ها، دولت سیزدهم در چند ماهه اخیر حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی بین‌ حوضه ای همدان(تالوار) اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر و پیگیری های مستمر انجام شده از وزارت نیرو و دستگاه های مسئول برای تسریع در اجرای این طرح آبرسانی، تصریح کرد: در حالی که این پروژه در طول ۱۷ سال گذشته حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طول سه ماه اخیر و با همت دولت سیزدهم پروژه آبرسانی(انتقال) بین حوضه ای همدان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تخصیص اعتبار مناسب برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان

استاندار همدان گفت: اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در سفر رییس جمهور به این استان در نظر گرفته شده و در این رابطه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قول مساعدت داده است.

وی با بیان اینکه برای سفر رئیس جمهور به استان، حدود ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شد و کارشناسان نهاد ریاست جمهوری برخی از آن‌ها را تایید کردند خاطرنشان کرد: پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان همدان در جلسات متعدد کارشناسی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه زمان سفر رییس جمهور به استان همدان از طرف نهاد ریاست جمهوری مشخص و اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: پروژه‌های سفر در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور در همدان برگزار می‌شود به شکل رسمی و قطعی اعلام خواهد شد.

استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه ۱۵ سال از کلنگ‌زنی موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان می‌گذرد، اما هنوز به طور کامل آماده بهره برداری نشده است خواستار تکمیل صددرصدی موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن شد.

اقدامات موثر انجام شده در دولت سیزدهم برای رفع مشکل زمین و خانه دار شدن افراد

استاندار همدان در ادامه گفت: بر اساس پایش نهایی هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای متقاضیان و افراد واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای این استان تامین شده است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: طرح احداث چهار میلیون مسکن در سطح کشور در دولت سیزدهم هدفگذاری شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان است.

به گفته وی بیش از ۱۲۲ هزار نفر در نهضت ملی مسکن استان همدان ثبت نام کردند که تعداد ۸۹ هزار و ۴۲۹ نفر واجد شرایط شناخته شدند و تامین زمین برای آنها صورت گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است افزود: روند ساخت نهضت ملی مسکن در همدان مطلوب و امیدوار کننده است و مقرر شد نهادهای نیازمند به حمایت خاص از تسهیلات ویژه و نیز ظرفیت خیران برخوردار شوند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: با اقدامات ارزشمند و پیگیری های موثر انجام شده رتبه استان همدان در حوزه تامین مسکن که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم سی یکمین استان کشور بود هم اکنون به جایگاه پنجم ارتقا یافته است.

۸۰ واحد تولیدی غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت

استاندار همدان همچنین به اقدامات موثر و قابل توجه دولت سیزدهم در زمینه حمایت از تولید در راستای تحقق شعار سال در این استان اشاره کرد و گفت: ۸۰ واحد راکد در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی در این استان از آبان ماه سال گذشته تاکنون به چرخه تولید بازگشت و فعال شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دولت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال را در اولویت کاری خود قرار داده است و همه مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید فعال تر از گذشته عمل کنند اظهار داشت: در بدو ورود به استان با بررسی‌هایی انجام شده ۲۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال شناسایی و با پیگیری‌هایی صورت گرفته، بیش از ۸۰ واحد به چرخه تولید بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: حمایت همه جانبه از تولید به عنوان یکی از اولویت ها برای توسعه تولیدات داخلی و برطرف ساختن مشکلات بخش تولید و صنعت استان در دستور کار قرار گرفته و در ماه های اخیر این مهم به صورت واقعی تر در حال نشان دادن است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید است افزود: تلاش و پیگیری‌ها، تا احیای کامل واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه‌فعال ادامه دارد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 807690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟