رئیس جمهور روسیه عازم تهران است / هواپیمای پوتین در مسیر ایران + عکس

به گزارش رکنا، براساس داده‌های سایت اطلاعات پروازی فلای‌رادار۲۴، هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسیر ایران است و تا دقایقی دیگر در تهران به زمین خواهد نشست. پوتین قرار است صبح فردا در نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه در تهران شرکت کند و با مقامات عالی کشورمان دیدار خواهد کرد.

هواپیمای پوتین

رئیس جمهور روسیه قصد دارد علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کشورمان، فردا (سه‌شنبه) در نشست روند سران آستانه با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه نیز شرکت کند. هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه با دستور کار اصلی بررسی مسائل اخیر سوریه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه عصر روز سه‌شنبه (28 تیر) در تهران برگزار خواهد شد.

اولین اجلاس «سران کشورهای ضامن روند آستانه»، به دنبال برگزاری نشست‌های مقدماتی که با حضور طرف‌های درگیر و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه، به منظور برقراری آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در آستانه قزاقستان برگزار شده بود، اول آذر سال 1396 با حضور روسای جمهور این سه کشور در سوچی روسیه تشکیل شد.

گفتنی است؛ طبق اعلام مقامات کرملین، پوتین در حاشیه نشست آستانه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در تهران دیدار خواهد کرد.

کدخبر: 805098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟