کرمانشاه سینه ستبر و مرزبان ایران است / به اولویت های استان اعتبار می دهیم

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به استان کرمانشاه در یک سخنرانی در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار سفر یک روزه به این استان را تشریح کرد.

وی با عرض سلام و احترام خدمت مردم استان و خانواده‌ شهدا و جانبازان، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است و حقیقتا از کشور مرزبانی کرده است.

رییس جمهور ادامه داد: تمامی مردم در کشور خود را نسبت به مردم این استان و مرزدارانی که هشت سال دفاع مقدس را جانانه و پیروزمندانه در مقابل صدامیان و منافقین ایستادگی کردند، مدیون می‌دانند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه بیش از ۲۰ هزار جانباز و ایثارگر و نزدیک به ۱۰ هزار شهید بزرگوار دارد که نشان از صدق حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس است.

آیت‌الله رییسی با اشاره به ظرفیت‌های خوب و زیاد استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹۰۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی در این استان وجود دارد که علاوه بر اینکه امنیت مرزها را حفظ کرده می‌تواند در امنیت غذایی نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

وی از ظرفیت‌های گردشگری و صادرات استان با توجه به مرز مشترک با کشور عراق سخن گفت و افزود: هیأت‌های قبلا به استان اعزام شده و نیازمندی‌های استان با توجه به صحبت‌هایی که با نماینده ولی فقیه استان، استاندار، نمایندگان مجلس استان، مدیران و... صورت گرفته، احصا و بررسی شده است.

رییس جمهور گفت: طرح ها را در تهران مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان پیشنهادات مصوبات سفر بیان می شود، البته در این سفر همه نیاز‌های استان را نمی‌شود برطرف کرد بنابراین در این سفر به سراغ اولویت‌های استان که مورد توجه است، رفتیم، نسبت به آن‌ها تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و اعتباراتی را برای آن‌ها اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: مصوبات این سفر در شورای اداری با حضور تمامی مدیران بیان خواهد شد تا همه در راستای انجام مصوبات احساس مسؤولیت داشته باشند تا ان‌شاءالله این سفر منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

کدخبر: 803583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟