اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها بارها گفته‌اند فشاری که به ملت ایران تحمیل کردند بی‌سابقه و حداکثری بوده اما سخنگوی وزارت خارجه این کشور رسماً اعلام کرد این فشارها به هیچ‌وجه کارساز نبوده و مفتضحانه شکست خورده است.

رئیس جمهور بیان اینکه جمهوری اسلامی از مواضع به‌حق و منطقی خود عقب‌نشینی نمی‌کند، به آمریکایی‌ها توصیه کرد که به‌جای تکرار تجربه شکست‌خورده فشار حداکثری به ملت ایران، واقعیت‌ها را ببینند و از گذشته درس عبرت بگیرند

میرکاظمی: چیزی به نام ارز ترجیحی 4200 وجود ندارد

مسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اخبار مبنی بر بازگشت ارز 4200 تومانی اظهارکرد: الان چیزی به اسم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ وجود ندارد. مثلا چیزی به اسم اینکه گندم را با ارز ۴۲۰۰ وارد کنیم، نداریم. دولت اگر بخواهد از بخشی حمایت داشته باشد، باید مابه التفاوت ریالی آن را پرداخت کند و در حال حاضر ما به التفاوت ریالی حمایتی دولت به نان و دارو اختصاص دارد.

وی همچنین درباره تامین اعتبارات عمرانی سفرهای استانی گفت: در پایان سال گذشته تعهدات سفر استانی ۱۳۵ درصد بود و ما ۳۵ درصد بالاتر از آنچه تعهد کرده بودیم، پرداخت کردیم. امسال هم از مردادماه پرداخت‌های عمرانی انجام و البته بیشتر هم می‌شود. ما تعهد دادیم که استقراض نکنیم و بر این تعهدمان هم هستیم. در تیرماه سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی اختصاص خواهد یافت و این علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراقی است که برای بودجه عمرانی اختصاص می‌یابد.

وزیر ورزش : بازیکنان مواردی را محرمانه به ما گفتند

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره تغییر مربی تیم ملی فوتبال در دوره سرپرستی ریاست فدراسیون گفت:  من نمی‌توانم نظر فنی بدهم. من مدیر کلان ورزش هستم و هرگونه اظهارنظر فنی داشته باشم، از اصول مدیریت خارج شدم و استقلال عمل را از همکارانم گرفته ام.

وی در پاسخ به این که آیا این اقدامات در مرحله‌ای که تیم ملی فوتبال راهی جام جهانی است باید انجام شود؟ تصریح کرد: به هر حال باید کمک کنیم بهترین تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: در بازی الجزایر رفتم پیش تیم ملی و با هم صحبت کردیم. مواردی را پنج - شش نفر از بچه‌ها محرمانه در حضور  سرپرست تیم و آقای رضاییان گفتند و از آن جلسه فقط یک عکس بیرون آمد و مواردی را به من گفتند. بنا براین حضور ما در قطر همه جانبه است فقط حضور تیم ملی نیست. در جلسات ستاد به ریاست آقای مخبر، آقای ماجدی حضور دارد و در آخرین جلسه که شنبه پیش بود آقای امیرعبداللهیان حضور داشتند که همکاران ایشان بسیار تلاش دارند، برای بازی‌های تداراکی هم دورخیز خوبی انجام شد. در این نشست دبیر فدراسیون و دو تن از معاونان من هم بودند. ارتباط ما با فدراسیون تا جایی که شائبه دخالت پیش نیاید، برقرار است و قول دادیم که محدودیت مالی نداریم و هر تصمیمی برای کادر فنی بگیرند برای ما محترم است، اگر از ما نظر بخواهند نظر می دهیم. من رشته تخصصی‌ام دو میدانی است اما از ریس فدراسیون بپرسید آیا من دخالتی داشته ام یا خیر! غیر از چند توصیه و پیشنهاد چیز دیگری بوده است یا خیر.

سجادی اظهار کرد: ما باور نداریم که برخی بخواهند تیم ملی نتیجه نگیرد یا حضورش ضعیف باشد. حضور مثبت و همه جانبه و با کیفیت ما در قطر یک اقبال عمومی است که پیگیری می‌شود. شاید در برخی از مواقع ما در بازی شکست هم خوردیم، اما عملکرد تیم خوب بوده است و مقام معظم رهبری مورد تفقد قرار دادند و مردم از عملکرد راضی بودند.

بسته ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها به تصویب دولت رسید

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب بسته پیشنهادی وزارت راه برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای این بازار در هیئت وزیران خبر داد و افزود: برای موجرانی که همراهی بیشتری با مستأجران در نرخ اجاره‌بها یا تمدیدات خودشان داشته باشند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که وزارت اقتصاد با همکاری وزارت راه در نظر بگیرند.

کاربران فضای مجازی تحت تاثیر القائات سوء قرار نگیرند

احمد وحیدی وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره «واکنش به انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب در فضای مجازی که با تحریک افرادی خارج‌نشین انجام می‌شود» گفت: اینکه عده‌ای در خارج بنشینند که معمولاً هم به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل هستند - و بعضاً هم این امر معلوم شده است - بخواهند برای داخل تعیین تکلیف کنند، آن هم در یک مسئله با این اهمیت، قابل‌قبول نیست. ما از همه کسانی که با فضای مجازی سروکار دارند درخواست می‌کنیم که تحت تاثیر این القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند. اما عناصر محدودی هم اگر تحت تاثیر قرار گرفتند، طبق وظایف قانونی، دستگاه‌های مربوطه به آنان تذکراتی می‌دهند که آنان هم حتماً باید این تذکرات مدنظرشان باشد و به آن عمل کنند.

 وزیر کشور درباره آخرین وضعیت متروپل آبادان گفت که  متروپل از مرحله بحران خارج شده و در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. آنها براساس قراردادی که بسته شده، ادامه کار را دنبال می کنند.

مشاورین املاک باید طبق نرخ مصوب حق مشاوره بگیرند

وزیر دادگستری گفت: اگر مشاور املاکی بعد از ابلاغ مصوبه خدمات مشاوره‌ای، بیش از نرخ اعلامی دریافت کند، مرتکب گران‌فروشی شده است و تعزیرات با او برخورد می‌کند.

امین‌حسین رحیمی  درباره مصوبه امروز دولت برای حق الزحمه مشاوران املاک گفت که این مصوبه براساس شاخص جدید اعمال می‌شود که این قیمت بر اساس منطقی است که هرساله وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان شاخص مالیات اعلام می‌کند.

وزیر دادگستری بر همین اساس متذکر شد: کمیسیون‌های نظارت شهرستان‌ها که آن‌ها قیمت خدمات مشاوره‌ای را مشخص می‌کنند، موظفند شاخص نرخ خدمات را مشخص و ابلاغ کنند و اگر کسی بعد از ابلاغ این مصوبه بیشتر از نرخ اعلامی دریافت کند، مرتکب تخلف گران‌فروشی شده و تعزیرات با آن مشاور املاک برخورد می‌کند.

کدخبر: 803437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟