درگیری مرزی طالبان با ایران صحت ندارد/ سوءتفاهم میان نیرو‌های دو مرزبانی

 برخی از رسانه‌های افغانستان با اهداف و مقاصد مشخص، روز گذشته( سه شنبه ) خبر‌هایی از وقوع جنگ میان مرزبانان ایران و نیروهای طالبان در حومه شهرستان کنگ ولایت نیمروز را منتشر کرده بودند که این اخبار ضدونقیض از سوی مسئولان محلی این ولایت رد شد.

 منابع مردمی در منطقه شوک شهرستان کنگ ولایت نیمروز از یک اختلاف چندساعته در روز گذشته حوالی ساعت ۴ بعداز ظهر بر سر زمین میان نیرو‌های مرزبانی ایران و طالبان خبر دادند.

به‌دنبال این موضوع، برخی رسانه‌های افغانستان که همواره بر آتش اختلافات میان دو ملت ایران و افغانستان دمیده‌اند، این بار نیز خبر‌هایی را درباره درگیری میان مرزبانان ایران و افغانستان منتشر کردند؛ اما یک منبع امنیتی در ولایت نیمروز گفت: روز گذشته پس از اینکه یک خودروی ترانزیت که مواد نفتی را قصد داشت تا در خاک افغانستان تخلیه کند، در حال وارد شدن به بندر این ولایت بود، در نتیجه یک سوءتفاهم میان نیرو‌های دو مرزبانی ایران و افغانستان، موجب تنش جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسئولان امنیتی دو طرف وضعیت به حالت عادی بازگشت.

از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیرو‌های مبرزبانی ایران و طالبان را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

منبع : تابناک

کدخبر: 803234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟