وزیر خارجه اردن تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران را تکذیب کرد

به گزارش رکنا، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیروت، خبر‌های منتشر شده درباره ایجاد ناتوی عربی و تشکیل ائتلافی علیه ایران با حضور کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت: «همچنین مسئله‌ای مطرح نشده و به امان پیشنهادی درباره ائتلاف عربی با مشارکت اسرائیل برای مقابله با ایران نشده است. همچنین درباره استقرار سامانه پدافند منطقه‌ای با حضور صهیونیست‌ها صحبتی نشده است.»

به گزارش النهار، او در ادامه تاکید کرد که نباید اجازه داده شود که لبنان از هم فروبپاشد. گام اصلی برای نجات لبنان، دستیابی به یک سازوکار دیپلماتیک است تا بتوان خواسته‌های مردم لبنان را برآورده و ثبات سیاسی در این کشور فراهم کرد.

این مقام اردنی در رابطه با بهبود روابط کشور‌های حاشیه خلیج فارس با بیروت، گفت که سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس اعلام کرده اند که آماده کمک به لبنان هستند، اما مسائلی نیز وجود دارد که نیاز به بررسی دارد. همه منتظر دو انتخابات آینده در لبنان و تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور  هستند.

ایمن الصفدی همچنین با اشاره به مسئله فلسطین، بر لزوم توقف تمام تجاوز صهیونیست‌ها به قدس اشغالی تاکید کرد و اظهار داشت که این حملات راه حل دو دولتی  و حمایت کشور‌های عربی و بین المللی را بری حفاظت از اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس اشغالی تضعیف می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 799653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟