مسئولان آژانس درباره نحوه درز اطلاعات هسته‌ای، ایران را متقاعد نکردند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به صفت "انقلابی" که مقام معظم رهبری به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند، گفت: از این که در چنین مجلسی نماینده هستم، به خود می‌بالم و به آن افتخار می‌کنم. شک ندارم که با هدایت ایشان و عمل ما، معادلات تلخ اقتصادی به معادلات شیرین بدل خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ درباره  قطعنامه اخیری که علیه ایرانی در شورای حکام به تصویب رسید، گفت: اگر چه این اتفاق  امر جدیدی نبود، اما نشان داد که همکاری داوطلبانه و فراپادمانی ایران و امتیازاتی که در این سالها توسط دولت داده شده، نتوانسته خواسته برخی کشورها را تأمین کند. این کشورها به چیزی جز تسلیم رضایت نخواهند داد.

دولت مکرون در تلاش برای ساخت ۲۰ نیروگاه هسته‌ای جدید است

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان در انتقاد از نقش فرانسه در قطعنامه نامبرده گفت: فرانسه در حالی با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مخالفت می‌کند، که همواره نقش پلیس بد یا شاید راننده متخلف را بازی می‌کند. دولت مکرون در در تلاش برای ساخت ۲۰ نیروگاه خسته‌ای جدید است. هیچ کشور و نهاد بین المللی حق ندارد ایران را از حق مسلمش برای استفاده از انرژی‌های نو و هسته‌ای بازدارد.   

اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی بود که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است، گفت: ایران به این همکاری ادامه خواهد داد اما متأسفانه نتیجه‌اش افشای اطلاعات محرمانه و شهادت بهترین دانشمندان کشور بود. بدون شک ایران ایران علاقه‌مند به همکاری با آژانس در چارچوب مقررات بین المللی است. تاکنون هم آن را ثابت کرده است. اما اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی بود که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد. این موضوع نباید مورد استفاده بعضی کشورها قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبوترآهنگ ضمن تشکر از دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار کرد: بر لزوم رفتار بی‌طرفانه مدیر کل آژانس برای اجرای موافقت‌نامه پادمان‌های NPT (پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای) با ایران تأکید می‌کنم. استفاده از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست. استقلال آژانس از فشارها و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی ضرورت مهمی است. اقدامات برخی کشورها درباره ایران و مذاکرات هسته‌ای بازی با حاصل جمع صفر است.

توسلی با استناد به ماده سوم اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تحقیق درباره انرژی اتمی و تشویق و مساعدت به همه کشورها در استفاده عملی از آن برای استفاده از مقاصد غیرنظامی در سراسر جهان مورد اهمیت است. همچنین بر اهمیت جمع‌بندی مسئولان کشور در کاهش برخی همکاری‌ها به دلیل رفتارهای سیاسی و متأثر از شیطنت‌های برخی کشورها و دخالت رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم. از طرف دیگر، توضیحات مسئولان آژانس درباره نحوه درز اطلاعات هسته‌ای ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای و اختلال در سیستم‌‎های مربوطه نتوانسته مردم و مسئولان را متقاعد کند. آژانس به بند "ی برجام" مبنی بر حفاظت از اطلاعات توسط همه طرف‌های دخیل عمل نکرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه اقدامات فرانسه در ایران را غیرقانونی خواند و از وزارت امور خارجه، وزارت آموزش و پرورش، و وزارت علوم خواست که ب فعالیت‌های کامپوس فرانس، مرکز زبان فرانسه تهران؛ مدرسه فرانسوی نظارت کنند.

فرانسوی‌ها در تهران در پوشش فعالیت فرهنگی در حال اقدامات امنیتی هستند

توسلی تأکید کرد: فرانسوی‌ها سالهاست حاضر به پذیرش مقررات جمهوری اسلامی ایران نیستند و با پوشش اقدامات فرهنگی در حال اقدامات امنیتی و نفوذ در کشور هستند و برخی مسئولان در این زمینه سکوت کرده‌اند. فرانسه و هر کشور دیگری با هر میزان قدرت بین المللی باید به مقررات کشور احترام بگذارند و پس از ثبت موسسات در چارچوب قوانین فعالیت کنند.

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری از عملکرد وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: اگر مسئولان وزارت بهداشت فرقی بین دستور اقدام شود وزیر و مساعدت و پیگیری قائل نیستند. گاهی اوقات اقدام شود به اقدام نشود بدل می‌شود. دستورات وزیر صرفا روی کاغذ است.

وی در پایان با تشکر از اقدامات وزیر کشور در ماجرای سقوط ساختمان متروپل آبادان و حادثه از ریل خارج شدن قطار یزد – مشهد تشکر کرد و گفت: آیا وزیر کشور نظارتی بر عملکرد سازمان همیاری‌ها شهرداری ‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‎‌دهند. چگونه است که مکاتبات نمایندگان در این سازمان‌ها به جایی نمی‌رسد؟ بسیاری از مکاتبات به دفترچه خاطراتی بدل شده که تنها ما را پیش مردم شرمنده می‌کنم.

کدخبر: 791262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟