مجلس امروز موضوع توله یوزپلنگ های ایرانی را بررسی می کند

 به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، سمیه رفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت یوزپلنگ‌های ایرانی بحرانی است گفت: طی چند دهه اخیر علی‌رغم صرف اعتبارات داخلی و بین‌المللی مرتبا جمعیت یوزهای ایرانی روندی کاهشی داشته است به شکلی که هم‌اکنون جمعیت این گونه بر اساس طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در طبقه‌بندی «در معرض خطر بحرانی» قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تولید مثل یوز ایرانی در اسارت طی سال‌های گذشته افزود: تولد ۳ توله یوز ایرانی طی چند هفته گذشته بارقه‌های امید را در این زمینه رقم زده بود که متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت گرفته تا کنون ۲ توله یوز تلف شده و وضعیت توله سوم نیز بحرانی است.

وی تاکید کرد: با درخواست فراکسیون محیط زیست مجلس ، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز به طور همزمان به این موضوع ورود کرده و قرار است صبح امروز وضعیت حفاظت و اتفاقات رخ داده در این خصوص در جلسه‌ای با حضور مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان و مسوولان پروژه احیای یوز در اسارت در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که موضوع حفاظت از یوزپلنگ‌های ایرانی از حساسیت ویژه‌ای در مجلس برخوردار است خاطرنشان کرد: قطعا مجلس با هرگونه اهمال در این خصوص برخورد جدی خواهد کرد.

کدخبر: 782634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟