مجلس براجرای طرح رتبه بندی معلمان با جدیت نظارت می کند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمد کعب عمیر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی که صورت گرفته، وزارت آموزش و پرورش قصد دارد این طرح را پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به مرحله اجرا درآورد.

وی اضافه‌کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن این طرح در شهریورماه امسال، فیش حقوقی و میزان دریافتی معلمان از تاثیرات مطلوبی برخوردار شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آیین.نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش در هفته پایانی فروردین ماه به هیات دولت ارائه شد افزود: در هفته جاری کلیات و مفاد آیین‌نامه

پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم شوش و کرخه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد گفت: این در حالی بود که پیشنهاد دولت برای اجرای این طرح۲۵۰ هزار میلیارد ریال بود.

کعب عمیر اختصاص این میزان منابع مالی را برای وزارت آموزش و پرورش بی‌سابقه عنوان‌کرد و افزود: ۱۴ درصد از بودجه عمومی سال ۱۴۰۱ کشور به حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین بر اراده مجلس برای نظارت دقیق بر رتبه‌بندی معلمان تاکیدکرد و گفت: با نظارت‌هایی که در دستور کار قرار دارد؛ از صدور رتبه‌های غیرواقعی جلوگیری می‌شود تا حق و حقوق معلمان بطور عادلانه اعمال شود.

به گفته وی مجلس بر انجام به موقع پرداخت‌ها در چارچوب نظام رتبه‌بندی معلمان نیز نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.

کعب عمیر با بیان اینکه با تصویب قانون رتبه.بندی معلمان، این قشر از نظام پرداختی مستقل برخوردار شده‌اند افزود: با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، تلاش خواهد شد که برابر با قانون، این طرح در شهریورماه اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، برابر با قانون رتبه بندی، معلمان هر پنج سال مجدد رتبه بندی می‌شود و برای معلمان شاغل در روستاها، مناطق محروم و عشایری دریافت رتبه هر چهار سال و برای افراد نخبه هر سه سال است. در این طرح، معلمان با ۲۱ سال سابقه، استاد معلم و با ۱۶ سال سابقه، دانشیار معلم می‌شوند.

کدخبر: 782632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟