خبرنگار اوکراینی پیش از کشته شدن در موشک باران خارکف نوشت: رویاپردازان دنیا را عوض می کنند!

به گزارش رکنا سیاسی، الکساندر ماخوف خبرنگار اوکراینی که شب گذشته در موشک باران خارکف کشته شد، در یکی از پست‌ های اینستاگرام خود نوشته است: "رویاپردازی کنید. رویاپردازان دنیا را عوض می‌کنند. چند شب پیش برای عزیزی بخشی از فیلم فرزند آزادی با بازی ژراژ دپاردیو را که نقش کریستف‌کلمب را ایفا می‌کند، تعریف می‌کردم.

کریستف‌کلمب در دادگاه رو به قضات می‌کند و می‌گوید: تمام ترقی بشر، تمام سازه‌ها و اختراعات را ما کمال‌گراها ساخته‌ایم و شما واقع‌گراها و واقع‌بین‌ها فقط مصرف کننده‌اید! امشب این دومین بار است با این مفهوم مواجه می‌شوم. این بار اما از یک قربانی جنگی نابخردانه..."

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت، یک خبرنگار تلویزیون اوکراین در درگیری ها در خارج از شهر ایزیوم در شمال شرقی این کشور کشته شده است.

الکساندر ماخوف، 36 ساله، حداقل هشتمین روزنامه نگاری است که در بیش از دو ماه درگیری جان خود را از دست داده است.

ماخوف، که به خاطر گزارش های گرافیکی از مناطق درگیری معروف است، از قطب جنوب نیز گزارش داده بود. او در یک درگیری در سال 2014 پس از آن که روس زبان ها شورش های جدایی طلبانه را در دو منطقه شرقی اوکراین برگزار کردند، جنگید.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی صبح زود گفت: “وطن پرست و صمیمانه و همیشه بدون غرور. و او همیشه در زمره شجاع ترین ها و در صف اول بود.”

کدخبر: 777510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟