رأی یک پرونده معطل‌مانده پس از یک‌سال بلاتکلیفی صادر شد
حجم ویدیو: 14.65M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01

به گزارش رکنا ، مرکز رسانه قوه قضائیه - در جریان برنامه ملاقات مردمی رئیس دستگاه قضایی در روز‌های پایانی سال، یکی از مراجعان مدعی شد که بیش از یک سال است که دادخواستی را به شعبه‌ای واقع در یکی از مجتمع‌های قضایی شهر تهران ارائه داده و تاکنون پس از تعیین دو نوبت وقت نظارت، همچنان پرونده وی منجر به صدور رأی یا تصمیم نهایی نشده‌است.

در ادامه رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز بلافاصله پس از دستور رئیس عدلیه به لطیف سروی معاون قضایی دادگستری استان تهران مأموریت داد تا ضمن حضور در شعبه قضایی مذکور، اولاً؛ دلایل تأخیر و تعلل در رسیدگی به پرونده یاد شده که موجب اطاله دادرسی شده است را احصاء و به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز ابلاغ کند. دوماً؛ ظرف یک ماه نسبت به انجام رسیدگی و صدور حکم مقتضی اقدام و نتیجه اعلام شود. سوما؛ دادرس شعبه فوق‌الذکر به‌منظور توضیح علت چگونگی تأخیر غیرمتعارف به هیأت نظارت قضات دادگستری استان تهران فراخوانده شود.

در نهایت با پیگیری‌های به‌عمل آمده، روز گذشته، رأی پرونده مذکور از سوی شعبه مربوطه صادر و به طرفین ابلاغ شد و گزارش اقدامات انجام شده نیز به رئیس دستگاه قضایی ارسال شد.

از زمان حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در راس قوه قضائیه، دیدار‌های مردمی توسط رئیس عدلیه و همچنین در استان تهران توسط رئیس کل دادگستری به صورت مستمر برگزار شده که نتایج و ثمرات قابل توجهی را به همراه داشته است.

 

کدخبر: 775062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟