وحیدی: ناراحتی استکبار جهانی از وحدت میان امت اسلامی

به گزارش رکنا، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز با حضور در هیئت شهدای فاطمیون شهرستان اسلامشهر با عرض فرا رسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی( ع) اظهار کرد: دنیای استکبار از وحدت میان ملت‌های مسلمان به شدت ناراحت هستند و همواره در تلاشند با ایجاد تفرقه و نفاق در بین ملت‌های مسلمان به اهداف و آرمان‌های خود برسند.

وحیدی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدای مدافع حرم در جامعه، سربلند در راه دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) شناخته می‌شوند، گفت: مقام شهادت جایگاه و مقام بلندی است که عزیزان مدافع حرم هم هجرت کردند و هم مجاهد فی سبیل الله بوده و در انتها مدال بزرگ شهادت را دریافت کردند، یعنی شهدای مدافع حرم مهاجر، مجاهد و مدافع در راه خدا هستند.

وی تاکید کرد: امروز خانواده‌های شهدای مدافع حرم که در کنار ملت ایران و به دور از وطن خود زندگی می‌کنند، مسائل و مشکلاتی دارند که باید مسئولین امر با عزم جدی نسبت به رفع آنها گام برداشته و باری از روی دوش این خانواده‌ها بردارند.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که دنیای استکبار و شیاطین در زمین از این همه مجاهدت و سربلندی و پیوند در بین ملت‌های مسلمان ناراحتند، گفت: با توجه به اینکه امروز دو ملت ایران و افغانستان با یک شعار و وحدت کلمه و با یک خواسته در کنار هم هستند، استکبار جهانی تلاش می کند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان مانع از وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان شود.

وی با اشاره به اینکه محبت اسلام و اهل بیت بین دو ملت ایران و افغانستان پیوند خاصی دارد، تصریح کرد: امروز تروریست‌ها در کابل، مزارشریف و دیگر شهرهای افغانستان خباثت و ذلالت خودشان را نشان می‌دهند و مردم روزه‌دار و کودکان مظلوم و بیگناه را به جرم اعتقاد به اسلام و پیروی از مکتب اهل بیت به خاک و خون می‌کشند و شهید می‌کنند، پاک بودن و مسجدی و روزه‌دار و نمازگزار بودن امروز در دنیای کفر جرم شده است.

وحیدی وحدت میان ملت‌های ایران و افغانستان را ناشی از اعتقادات دینی مردم این دو کشور برشمرد و افزود: ایادی استکبار جهانی از وحدت میان حکومت‌های اسلامی به شدت ناراحتند که مرتکب چنین جنایت‌هایی می‌شوند که نتیجه آن جز افزایش اعتقادات و پافشاری بر ایمان آنها حاصلی ندارد و ملت‌های مسلمان مستحکم‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: شما خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مدافعان حرم اهل بیت هستید، خانواده‌های معظم شهدا خط سرخ شهادت را با بودن در سنگر دفاع از اسلام حفظ می‌کنند، بودن در سنگر مبارزه با مزدوران و تروریست‌های جهانی حاصلی جز  شهادت و سختی کشیدن ندارد.

شما مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) و نور چشم ملت هستید

وزیر کشور با اشاره به اینکه شهدا رفتند که از اسلام و مکتب اهل بیت حفاظت و پاسداری کنند، خاطرنشان کرد: این مسیر و خط شهدا از اول تا آخر تاریخ ادامه دارد و توفیق بزرگی نصیب خانواده‌های معظم شهدا شده تا با تقدیم شهیدان خود با خداوند معامله کنند، باید قدر این توفیق را بدانید شما مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) و نور چشم ملت هستید.

سردار احمد وحیدی وزیر کشور در پایان دیدار صمیمانه خود با خانواده‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان و خادمین به شهدا برگزار شد، با اهدای لوحی به بازماندگان شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و برای رسیدگی و رفع مشکلات این عزیزان قول همکاری و پیگیری ویژه داد.

منبع: فارس

کدخبر: 773291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟