بیوگرافی قاضی سراج

به گزارش رکنا سیاسی، قاضی سراج ، سابقه قضاوت پرونده‌های جنجالی متعددی را از جمله  پرونده های کلان گمرک فرودگاه ، حادثه پارک شهر تهران،  بیجه ، اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و تخلفات مهدی هاشمی رفسنجانی و ...را در کارنامه خود دارد.

او در شهریور ۱۳۹۲ به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مشغول به کار شد و  پیش از این دادستان نظامی تهران بود و مسئولیت‌های مختلف قضایی از جمله مشاور ریاست قوه قضاییه، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، عضو معاون دیوان عالی، معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور، معاون دادگستری و سرپرست محاکم کیفری و دادسرای جنایی تهران و قضاوت در پرونده های مهمی از جمله پرونده‌ فساد سه هزار میلیاردی در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

قاضی سراج در خانواده ای کشاورز در سال ۱۳۳۸ در کاشان به دنیا آمد و پدر و مادر ایشان به رحمت خدا رفته و در قید حیات نیستند.

همسر قاضی ناصر سراج کیست؟

ایشان ۱۹ فروردین ۱۳۶۲ همزمان با میلاد امام باقر( ع ) با یکی از همشهریهای خود که نسبت فامیلی نیز دارد، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند (یک دختر و دو پسر) می باشد که دختر و پسر کوچکشان ازدواج کرده، اما پسر اولشان هنوز مجرد هستند.

مهریه همسر قاضی ناصر سراج چقدر بود؟

مهریه همسر قاضی ناصر سراج ۳۰۰ هزار تومان بود. و همسر ایشان دارای لیسانس حقوق بوده ولی خانه داری می کنند.

قاضی سراج درباه فشار کاری گفتند: من هنوز همسرم را یک سفر مکه نبردم با وجود این که به طور میانگین ۱۲ ساعت کار کردم بدون اینکه یک ریال اضافه کار دریافت کنم.

سراج فوتبالی نیست اما تلویزیون و مطبوعات را رصد می کند

اهل ورزش هست، اما متاسفانه وقت ندارد. فوتبالی نیست و تلویزیون و مطبوعات را رصد می کند و سریال های تلویزیونی را خیلی کم می بیند و وقت تماشای فیلم سینمایی را نیز به خاطر مشغله زیاد ندارد.

ایشان درباره شغلشان گفتند: اصل کار سخت نیست ولی حواشی که ایجاد می‌شود، سخت است. فکر نمی کنم کاری سخت تر از قضاوت باشد.

ماجرای شایعه قاضی سراج به جاسوسی واختلاس

سراج درباره شایعه جاسوسی و اختلاس که به او نسبت داده بودند  در مصاحبه ای گفت : متاسفانه در فضای مجازی و ضدانقلاب درون و برون کلاً کارشان همین است که برای انسان هایی که خوش نام ومطیع نظام هستند شایعه‌سازی می‌کنند و موضوع جاسوسی راعنوان کردند، کسی که 40 سال همه چیز خودش را فدای انقلاب و نظام کرده است، بعید می‌دانم خود آن ضدانقلابی هم که این شایعه را مطرح کرده است این مورد را بپذیرد و در مورد اختلاس هم در خصوص قزوین و باستی‌هیلز و لواسانات شایعات بی اساسی به وجود آمده بود.

وقتی قاضی تهدید به مرگ می شود

قاضی  سراج درباره تهدیدات که از سوی برخی از طرفین پرونده انجام می گیرد می گوید : در رابطه با پرونده گمرک رقم مالی در آن زمان فوق‌‌العاده سنگین بود. زمانی بود که پرونده شهردار وقت را آقای محسنی اژه ای رسیدگی می کرد . آن زمان من فرودگاه بودم و تنها پرونده ای که همیشه روی آنتن بود پرونده گمرک بود که میلیاردها رشوه دادند و اموال جابجا شده بود و میلیاردها پول بیت المال به خارج از کشور منتقل شده بود . انبار فرشی را به شهریار برده بودند و یکی از فرزندان علما گفت می خواهند علیه شما ( سراج )اقدام کنند و من خیلی توجه نکردم. سپس کروکی خانه ام وحتی ساعت های رفت و آمد من را که آنها طراحی کرده بودند تا مرا ترور و یا آسیب بزنند به من نشان دادند .

من دیدم این طور شد به فرمانده ناجا گفتم، چون پرونده فوق العاده سنگین بود به لحاظی که رفت و آمد افرادی که از گمرک در فرودگاه دستگیر کردم، برای ما مانع ایجاد می کرد و  احتمال می دادم یا آنها را فراری دهند یا اقدام دیگری انجام دهند من به دادسرای اوین می رفتم و تا ساعت 12-10 شب تحقیقات را انجام می دادم. یک شب پس از تحقیقات با ماشین نیرو به خانه باز می گشتم که ناگهان  یک خودرو سر پل جلوی ما پیچید تا ما را از پل به پائین پرت کند که خوشبختانه راننده  ما مهارت داشت و این اتفاق نیفتاد. البته من  و همکاران قضایی که ممکن است برای آنها نیز چنین مشکلات و اتفاقاتی افتاده باشد ناراضی نیستیم و بیشتر برای خدا کار کردیم.

فعالیت ها و سوابق انقلابی

وی درسال ۵۶ زمانی که 18 ساله بود دیپلم گرفت. در همان ایام و در مسائل انقلابی و راهپیمایی های تهران  شرکت می کرد.

قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه

در 7 آذر 1400 قاضی ناصر سراج از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه منصوب شد. ایشان با رهنمود های رئیس قوه قضاییه ( محسنی اژه ای ) با سازماندهی این حوزه این مسئولیت خطیر را به عهده دارد.

سمت‌های قا ضی سراج

رئیس مجتمع جنایی و مجتمع ویژه فرودگاهی

سرپرست دادسرای جنایی شهر تهران

معاونت قضایی دادگستری کل استان تهران

رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران

عضو معاونت دیوانعالی و معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور

دبیر ستاد استعلامات انتخابات در دادستانی کل کشور

نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور

دادستان نظامی تهران

معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه

کدخبر: 771366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟