بایدن احتمال تحریم پوتین را رد نکرد

به گزارش رکنا به نقل از ریانووستی، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد در صورت اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تحریم شخص ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را بررسی خواهد کرد.

بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا وی در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم ولادیمیر را در دستور کار قرار خواهد داد، اظهار داشت: «بله، [تحریم پوتین را] بررسی می‌کنیم.»

روز 14 ژانویه (24 دی‌ماه) «مارکو روبیو» عضو ارشد کمیته‌های اطلاعاتی و روابط خارجی آمریکا پیش‌نویس طرح تحریم ولادیمر پوتین رئیس‌جمهور و سایر مقامات ارشد روسیه را به سنا ارائه کرد.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه در توضیح طرح پیشنهادی خود ضمن متهم کردن روسیه به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، اظهار داشت: «بخش اصلی هرگونه راهبردی برای مجبور کردن ولادیمیر پوتین به عقب‌نشینی این است که پیامدهای چنین حمله‌ای را برای او و کسانی که از او حمایت می‌کنند، دردناک کنیم.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور بایدن درک نمی‌کند که آمریکا باید از خود قدرت و قاطعیت نشان دهد و نه ضعف. من از همکارانم در سنا می‌خواهم که برای تصویب این طرح، قبل از آن‌که دیر شود، با من همکاری کنند.»

آمریکا و دیگر اعضای ناتو طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که روسیه با استقرار ده‌ها هزار نیرو در مرز مشترک دو کشور، خود را برای حمله احتمالی به اوکراین آماده کرده است.

در مقابل، روسیه ضمن تکذیب ادعاهای طرف اوکراینی تأکید کرده است که اوکراین، آمریکا و ناتو به دنبال ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه هستند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 766477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟