امیرعبداللهیان: توافق اجرایی همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله با چین را اعلام می کنیم

به گزارش رکنا، محمد کشاورززاده امروز (شنبه) با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی عالیرتبه به چین در پاسخ به دعوت «وانگ یی» همتای چینی در توئیتی نوشت:  دکتر امیر عبداللهیان چین را به مقصد ایران ترک کرد. اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته  (جمعه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «وانگ یی» همتای چینی در شهر ووشی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر اولا  توافق کردیم دو طرف اجرایی شدن و شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کنیم.

وی افزود: ما همزمان با گفت‌وگوها در چین، مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: از جمله موضوعات دیگری که در دستورکار بود ما برای عملیاتی کردن قرارداد ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، حامل پیام کتبی آقای رئیسی رییس جمهور به آقای شی جین پینگ رییس جمهور چین بودیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، گفت‌وگوهای مفصلی را داشتیم، تصریح کرد: نماینده چین در وین در کنار نماینده روسیه، نقش مثبتی را در حمایت از حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از لغو تحریم‌ها دنبال می‌کنند.

کدخبر: 762458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟