توافق چهارجانبه ایران، عمان، ‌ترکمنستان و ازبکستان را پیگیری می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان  امروز ( دوشنبه ) که برای سفری یک روزه به مسقط سفر کرده است،‌ گفت: در جریان این سفر با مقامات عمان و همچنین وزیر امور خارجه این کشور درخصوص توسعه مناسبات دوجانبه و همچنین برخی از مسائل منطقه‌ای گفتگوخواهیم کرد.

وی افزود: روابط تهران-مسقط روابط دیرینه و پایداری است و ما علاقه‌مند هستیم که همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی را ارتقا دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در گذشته توافقی چهارجانبه بین ایران، عمان، ‌ترکمنستان و ازبکستان برای احیای خط ترانزیت ایجاد شده بود و امیدواریم در این سفر بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: نگاه دولت سیزدهم به عرصه سیاست خارجی نگاه همسایگی و گسترش تعاملات با آن‌ها است و امیدواریم اتفاق خوبی که در چند ماه اخیر در حوزه مناسبات ما با همسایگان شمالی رخ داده در ارتباط با همسایگان‌مان در حوزه خلیج فارس نیز صورت بگیرد و پیوند شبکه همسایگان را هر چه بیشتر تقویت کنیم و همکاری‌ها بین کشورهای همسایه را بیش از پیش گسترش دهیم.

محور اصلی گفتگوهای  حسین امیر عبداللهیان در این سفر، بررسی راه های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر هیاتی سیاسی از وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

کدخبر: 760846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟