بازدیدهای رئیس جمهور از یزد / احیای بزرگترین کارخانه ریسندگی بعد از 20 سال تعطیلی

به گزارش رکنا، رئیس جمهور در سومین بازدید سرزده خود در یزد از یک کارخانه تولید قطعات برقی واقع در شهرک صنعتی یزد بازدید کرد.

بازدید سر زده رئیس جمهور از یک کارخانه تولید قطعات برقی در یزد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان یزد، به طور سرزنده از یک کارخانه برق واقع در شهرک صنعتی یزد بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدیداز نزدیک در جریان روند کار و بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه قرار گرفت و با چند تن از کارگران مشغول به کار گفت و گو کرد.

آیت الله رئیسی این واحد صنعتی را نماد خنثی سازی تحریم ها دانست و افزود: معلوم می شود این کارخانه در مقابل تحریم هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند، توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

در این دوره بازدیده های سرزده مسئولان ارشد استان نظیر نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندهان ارشد سپاه الغدیر و نیروی انتظامی همراهی می کنند.

احیای بزرگترین کارخانه ریسندگی یزد بعد از 20 سال تعطیلی به دستور رئیسی

این واحد تولیدی در حقیقت یکی از بزرگترین کارخانه های ریسندگی استان یزد است که تا امروز بیش از ۲۰ سال است تعطیل شده است.

این کارخانه ریسندگی در سال ۱۳۲۶ با سرمایه گذاری یکی از تجار یزدی در این استان دایر شده و پیش از این قرار شده بود به دانشگاه و یا هتل تبدیل شود که با پیگیری رئیس جمهور قرار است دوباره به چرخه تولید بازگردانده شود.

 بازدید رئیس جمهور از نیروگاه خورشیدی فهرج

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه بازدید های سر زده خود از واحدهای صنعتی و تولیدی استان از نیروگاه خورشیدی فهرج بازدید کرد.

این نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با صرف  ۶۰۰ میلیارد ریال به مدت ۲ سال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و به بهره‌برداری رسید.

 واحد یادشده با نصب ۳۷۰۲۶ پنل ۲۷۰ وات به‌ صورت پایه متحرک اجرا و با نصب چهار دستگاه ترانسفورماتور به پست فوق‌ توزیع فهرج متصل شده است.

از اهداف ساخت این واحد کاهش تلفات شبکه، تولید انرژی پاک به میزان ۲۳ میلیون کیلووات ‌ساعت در سال، صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی به میزان ۶.۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال، کاهش انتشار گازهای آلاینده (CO۲) به میزان ۱۵.۷ هزار تن در سال و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۵.۴ میلیون لیتر در سال است.

 رئیس جمهور در بافت تاریخی با مردم یزد گفت و گو کرد

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به یزد و بازدید سر زده از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در بافت تاریخی و جهانی دارالعباده حضور یافت و از نزدیک روند رسیدگی به بافت تاریخی مسجد جامع یزد قرار گرفت.

رئیس جمهور بعد از بازدید از مسجد جامع در محدوده بافت تاریخی با شهروندان یزدی دیدار و گفت و گو کرد و پای درد و دل آنها نشست و گفت: خدمت صادقانه و بی‌منت اولویت دست‌اندرکاران در دولت سیزدهم است.

وی در گفت‌و‌گو با مردم یزد مهمترین اولویت دولت در این استان را رفاه عمومی جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود دانست و اظهار کرد: سعی داریم ظرفیت‌های خفته شهر و استان یزد را به نفع مردم احیا کنیم و برای این مهم به کمک و مشارکت همه جانبه مردم نیز نیاز داریم./فارس

کدخبر: 752219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟